De ce testele de copy dinainte de colaborare sunt inutile

De când am început să fac copy, am trecut prin 6 teste.

2 din teste au fost cât eram în primele 6 luni de când făceam copy și s-au concretizat cu o colaborare.

Dintre care una a mai rămas în ziua de azi și persoanele din spatele brandului sunt extrem de faine.

Astea 2 pot spune că au fost teste ”de bun simț”: ceva scurt, ca să-și dea seama cum scrii în general – să vadă punctul de plecare.

Celelalte 4 au fost doar o pierdere de timp.

1. Primul test a fost de la o persoană care avea nevoie de copy pentru funnel de webinar. Și a cerut 2 emailuri de vânzare. URGENT în 2 zile.

Trebuia să-mi pun semne de întrebări de ce avea nevoie așa de grabă. Dar cum am zis, eram la început.

Am stat 2 zile să lucrez la 2 emailuri de vânzare, pentru că voiam să iasă bine.

Iar persoana respectivă a trimis emalurile la lista ei (fără să mă anunțe că face asta – eu mă abonasem pt research și așa am aflat).

După 2 zile ne-am auzit la un call, unde supărată a zis că a avut open rate 12%.

Asta m-a pus pe gânduri și o întrebasem: „Care este open rate-ul pe care îl ai de obicei la emailuri?”

„Undeva la 10-15%. În listă am oameni și de acum 10 ani care nu sunt activi”

Okay… tu voiai să vezi un open rate de 30% peste noapte cu 2 emailuri la o listă slab activă?

2. 2 teste au fost plătite și era vorba de domenii care îmi plăceau.

Problema la unul din teste era că a implicat mult mai multă muncă și timp pe o sumă foarte mică de bani.

Mai ales că persoana avea timp să lucreze doar vinerea și sâmbăta la 9 seara și atunci trebuia să discut cu el.

Al doilea test a implicat din nou prea mult efort și timp pentru suma implicată.

Și la sfârșit a spus că nu îi place long-form copy – ceva ce lejer putea fi observat din portofoliu, fără să trecem prin teste. 

3. Ultimul test care a avut loc în decembrie implica o tanti, ce voia să facă cursuri online. Fără să știe prea multe de marketing și fără să aibă experiența de lucru 1 la 1.

Dar zicea că programul ei este unic, deși știam 100% că are minim un competitor, la care sunt abonată la newsletter.

Dar am acceptat că venea de la o cunoștință.

Mare greșeală.

Persoana care voia să se promoveze era foarte setată de arhetipuri de brand. Și zicea că vocea aia o vrea neapărat.

Faza e că arhetipul brandului și vocea sunt 2 lucruri diferite.

Iar dacă vrei într-un simplu test să ai vocea brandului deja definită, când nici tu nu ai o voce clar definită… deja e un red flag.

I-am făcut ca test un text de reclamă pe facebook (gratuit). Dar după ce îl citește ea de fapt credea că îi scriu o pagină de vânzare…

Tu vrei o pagină de vânzare care costă minim 2000 RON… gratuit?!

Așa cum poți observa, experiența mea cu testele de copy nu a fost deloc productivă.

Și știi ce e mai interesant?

Clienții cu care lucrez și mă înțeleg foarte bine NU au cerut teste.

Portofoliul și un apel (uneori chiar și fără apel) au fost de ajuns încât să se convingă dacă putem lucra împreună sau nu.

Dacă chiar vrei să vezi cum te înțelegi cu un potențial client fără test, mai bine faci un contract pe o lună de probă, cu tariful normal.

Și după luna aceea îți dai seama dacă colaborarea e ce trebuie.

Dar un simplu text ca test nu-ți arată nimic din ceea ce nu poți vedea singur într-un portofoliu.

Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu, aici e link-ul: rebelwriter.ro

Dar înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:

1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.

2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.

3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.

 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *