În autobuz către părinții mei, am intrat în inbox să trec prin emailurile ratate în săptămâna de concediu.
Și am dat peste o serie de emailuri primită de la un sender la care m-am abonat de mai bine de un an.
Nu l-am urmărit activ până acum. Mai mult l-am folosit ca exemplu de așa nu.
Dar funnelul ăsta mi-a atras atenția și l-am analizat să văd ce lucruri bune au făcut. Și ce aș evita să fac.
Pe scurt, funnelul arăta așa:
Promova un masterclass gratuit.
A folosit 3 emailuri de promovare.
În primele 2 spune că sunt 100 de locuri disponibile.
Iar în ultimul spune că a adăugat locuri extra pt că alea 100 s-au ocupat deja.
Copy-ul super simplu. Primul email are titlu direct, în care anunță masterclass-ul și textul emailului clasic.
Celelalte emailuri sunt cam 80% la fel – maximum puțin schimbat începutul pt scarcity-ul cu locurile.
Ce mi-a plăcut la funnel:
1. Titlurile aveau tematică de Crăciun
Titlurile cu Moș Crăciun îmi activează spiritul de Grinch. Și vreau să le spun că Moș Crăciun nu există.
Dar mă abțin, că mi-a plăcut ideea de a alege o tematică pentru funnel.
Și să scrii titluri bazate pe o temă ar fi ceva ce aș testa în viitor.
2. A mers pe easy way
Am văzut și am lucrat pe proiecte care se chinuiau prea mult să promoveze un webinar gratuit.
Doamne ferește să repeți ceva dintr-un email în altul, că oamenii citesc 100% toate emailurile tale și îți rețin textul pe de rost.
Well… mie îmi place ideea de a repeta anumite idei/paragrafe în emailuri. Și are sens să faci asta.
În funnelul ăsta, cele 3 emailuri avea content foarte similar. Nu s-au complicat. Iar pentru un funnel așa scurt are sens.
Și eu când fac un funnel scurt de promovare a unui webinar, în majoritatea cazurilor, merg pe abordări directe.
Dacă e un funnel mai lung de 5-6 emailuri, atunci adaug și emailuri cu mai mult content.
Ce nu mi-a plăcut:
1. Abuzează tactica cu numele abonatului în titlul emailului
Și eu folosesc numele abonaților în titluri în anumite contexte. Dar nu în fiecare titlu de email 😅
Ei au folosit asta în toate titlurile. Și nu doar în funnelul ăsta, ci e ceva ce fac la aproape fiecare email.
Ca orice tactică de copy – dacă o abuzezi, nu mai are același efect.
2. Scarcity-ul era cam degeaba
Primele 2 emailuri anunță 100 de locuri la masterclass. Iar în al treilea anunță că s-au ocupat și au suplimentat (nu a menționat cu cât).
Fiind vorba de ceva gratuit, nu e neapărat ceva grav.
Însă dacă era vorba de ceva plătit, lucruri de genul îți afectează credibilitatea.
Și am mai văzut cazuri în care spun că oferta X e valabilă Y zile.
Iar după Y zile, trimit un email să spună că vecina sau cățelul i-a încurajat să prelungească oferta.
Asta după ce o serie întreagă de emailuri au spus că oferta are deadline sau nr. de locuri fix.
În cazuri de genul, mai degrabă aș merge pe 2 opțiuni:
– respectă ce ai zis: după deadline sau după ce se ocupă locurile, încheie oferta
– dacă vrei să prelungești oferta după deadline, modifică oferta. Scoate un bonus, crește puțin prețul (dar să fie mai bun decât cel întreg). Așa îi răsplătești pe cei ce au cumpărat la timp. Și cei ce cumpără după deadline tot primesc o ofertă mai bună decât prețul întreg, dar nu la fel de bună ca cei punctuali.
Do as you wish with these infos. Poate te vor ajuta la următoarea campanie pe care vei lucra.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 91 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: Moș Crăciun nu există
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „Moș Crăciun nu există” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.