”Sunt super entuziasmat de un proiect! A venit cineva din SUA care are nevoie de tot: copy, strategie, reclame, emailuri. Vrei să te bagi?” îmi zice un marketer la telefon.
”Poți să-mi dai site-ul lor actual sau numele brandului?”
”Da, îți trimit tot pe Whatsapp.”
Câteva minute mai târziu, primesc mai multe linkuri cu produsul din nișa medicală pe care-l vinde afacerea.
Scrolez pe pagină, citesc textul și per total pare okish… până ajung la final, unde, într-un disclaimer scris foarte mic spune că produsul și afirmațiile de pe site NU au fost verificate și aprobate de FDA.
Asta a activat niște semnale de alarmă, mai ales că marketingul lor face niște afirmații cam prea îndrăznețe.
Așa că las site-ul, unde bineînțeles găsești doar recenzii pozitive și hype, și merg la bunul meu prieten, Google, ca să caut numele produsului și recenzii mai credibile.
Primele rezultate apar de pe YouTube.
Sunt mai multe video-uri de pe canale diferite, dar cu aceeași tipă și cu titluri bogate în multe emoticoane roșii, plus cuvintele fake și scam. Doar că, după ce dădeai click pe acele video-uri, de fapt îți recomanda produsul.
Practic te induceau în eroare din titlurile scrise așa probabil pentru algoritm și cuvinte cheie.
Iar în comentarii aveau multe recenzii pozitive, care de fapt nu sunau ca și cum au fost scrise de un om. Erau propoziții de o linie care doar afirmau mecanic lucruri deja menționate pe site.
Apoi intru pe Trustpilot și pe Reddit.
Cele mai multe review-uri erau de o steluță și cam toate afirmau același lucru: e fake, produsul nu funcționează și chiar din contră, a înrăutățit situația.
Logic că după tot research-ul ăsta refuz proiectul.
Dar în acel moment am fost recunoscătoare că am făcut puțin research înainte să-l accept. Mi-a luat mai puțin de jumătate de oră și mă scutește de ceva cu care n-aș fi fost deloc mândră să-l fi promovat 😅
Și asta te sfătuiesc și pe tine să faci.
Înainte să te bagi într-un proiect, nu strică să faci puțin research despre afacere, ca să nu ajungi să promovezi chestii care nu doar că fac mai mult rău altora, dar o să-ți afecteze și reputația.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc