Am fost în vizită la un cuplu pentru o seară de pizza.
Și, cât discutam despre ce am mai făcut în ultimul timp, mi-am amintit că voiam să-i întreb dacă recomandă aspiratorul lor.
”Mie-mi place, mă înțeleg foarte bine cu el,” mi-a răspuns ea. ”L-am dus de câteva ori în service, dar per total aspiră bine, îl recomand.”
”Eu nu,” a zis logodnicul ei și și-a încrucișat brațele la piept. ”Nu are forță și nu aspiră bine. Peria aia trebuie curățată des, iar bateria abia mă ține să aspir două camere.”
M-am uitat de la unul la altul, întrebându-mă dacă vorbesc de aspiratoare diferite. Dar n-avea cum, că vedeam doar unul singur în cameră.
”Care dintre voi îl folosește mai des?” i-am întrebat.
”El aspiră mai des, că eu stau mai mult la muncă.”
După răspunsul ăla avea mai mult sens de ce părerile erau așa opuse :))
Așa că am preferat să-l ascult pe cel ce folosea mai des produsul, pentru că feedbackul său e mai relevant.
Iar skill-ul să poți distinge un feedback bun de unul irelevant e foarte util nu doar când îți cumperi fel de fel de produse și faci research în recenzii.
Ci și când lucrezi cu clienții.
Altfel, poți ajunge să faci modificări, sau să mergi pe piste greșite, deși de obicei intenția unui feedback este una bună.
De exemplu, să spunem că ai primit mai multe comentarii în Google Docs de la un client pe un text, iar pe alocuri propune niște schimbări.
E bine să știi care își au rostul și care ar putea să strice ceva.
Iar dacă se încadrează în a doua variantă, poți argumenta de ce nu consideri că e o idee bună.
Dacă e un client care înțelege și ascultă părerea ta, o să țină cont de asta.
Dacă nu… măcar ți-ai făcut datoria să-l anunți.
De exemplu, pe un proiect am avut un client care voia să pun în fiecare titlu de email numele cursului său.
Nici acum n-am înțeles de ce, dar asta își dorea el.
Imaginează-ți că trimiteam emailuri zilnice și inboxul ar fi fost plin cu mesaje cu numele cursului în prim plan.
I-am explicat de ce nu e cea mai smart idee și până la urmă a înțeles (cred).
În final am scris titluri diversificate, dar dacă nu făceam distincția între feedback ok și cel nu prea bun, probabil emailurile ar fi fost ușor de ignorat în timp, iar rata de unsubscribe mult mai mare – și nu din cauza calității leadurilor.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc