3 lucruri pe care le poți face când clientul cere lucruri extra

Ieri am primit o întrebare de la un copywriter mai la început, care se lovește cu una dintre cele mai comune probleme: 

 

Găsești un proiect fain. Vrei să lucrezi cu afacerea X. Dar afacerea X, pe lângă texte îți cere și servicii pe care tu nu vrei să le oferi sau nu știi cum să le faci: 

 

1. Grafice și design de pagini/implementare tehnică 

 

2. Editare video 

 

3. Email marketing etc. 

 

Ce am făcut eu când m-am lovit de asta: 

 

1. Îmi era foarte clar că nu vreau să fac partea de grafice, editări foto și tot ce ține de design. Era și este un deal breaker. 

 

În cazul meu, Constantin e designer și pot oferi ambele servicii împreună cu el.  

 

Ce poți face tu e să găsești pe cineva care oferă servicii complementare. Și să discutați cum puteți colabora pe proiecte de genul. 

 

Pe lângă faptul că scapi de aria care nu-ți place, e și o sursă bună de a câștiga proiecte. 

 

Sau îi spui direct că tu nu te ocupi de asta. Mulți vor înțelege din start și nu insistă.  

 

O singură excepție am întâlnit aici, care nu ezita să bată apropouri să învăț și partea de design. Dar majoritatea oamenilor maturi înțeleg ce înseamnă cuvântul nu. 

 

2. Alt lucru pe care îl știam era că nu vreau să fiu omul bun la toate. Mai ales că așa încurajezi piața să ceară de la un copywriter multe lucruri care nu țin de el. 

 

Voiam să mă axez doar pe copywriting. 

 

Chiar dacă în paralel am mai făcut content optimizat SEO și social media, nu erau servicii pe care le promovam. Le ofeream doar la clienții cu care deja lucram pe copy.  

 

Ulterior am renunțat la ele. Dar la început mă ajuta să scriu orice tip de texte, de practică. 

 

3. În schimb, am adăugat la copy și servicii din ariile care-mi plac. 

 

Pe lângă copy, mă ocup și de email marketing și strategie de promovare.  

 

Asta pentru că m-a atras foarte mult partea de email marketing. Și când am prins șansa să învăț și să practic pe un proiect, am profitat de asta. 

 

Iar copy fără o strategie în spate nu ajută foarte mult. 

 

Moral of the story: 

 

Nu m-aș ocupa de toate lucrurile pe care le cere un client pe lângă copy.  

 

Fie îi spun direct că nu fac asta, fie colaborez cu cineva care se ocupă.  

 

Însă, dacă e ceva arie care mă atrage și clientul e ok, m-aș oferi să învăț. Doar să-i menționez din start că:  

 

1. Va dura timp 

 

2. Vor fi greșeli neintenționate 

 

3. Dacă are pretenția ca în 3 luni să fac ce fac alții cu 2 ani de practică, încheiem și își caută altă persoană care știe deja cum să facă. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *