3 lucruri învățate într-un an de când fac email marketing

”De când a plecat X, e un gol mare că nu avem pe cineva pe email marketing,” îmi scrie un client acum un an. 

 

În mintea mea deja se aprind niște beculețe. De ceva luni mă tot atrage partea de email și vreau să practic.  

 

Doar că nu știu mare lucru despre canal și trebuie să învăț de la zero. Oare ar fi de acord să lase un începător să învețe pe lista lui? 

 

Deși în mintea mea mă gândeam că răspunsul va fi nu, am zis să profit de ocazie: 

 

”Dacă ești ok cu asta, pot eu să învăț și să preiau partea de email marketing. Doar că va dura câteva săptămâni până mă prind cum merg toate,” îi scriu înapoi. 

 

”Vrei să preiei partea de email? Ar fi minunat. Stai că-ți trimit eu pe ce să te uiți. Dacă mai ai nevoie de ajutor după, poți să-mi scrii. Nu-s expert pe email, dar nici începător și te pot ajuta,” îmi răspunde la scurt timp.  

 

Fast-forward today: astăzi fac un an de când am început să mă ocup și de email marketing pe lângă copy.  

 

Și sunt de părere că a fost o decizie extrem de bună, pentru că m-a ajutat să devin un copywriter mai bun și să înțeleg mai bine cum funcționează canalul. Dar și cum pot să planific campanii de promovare de la zero.  

 

Pe lângă asta, am mai învățat 3 lucruri în toată perioada asta: 

 

1. Contează enorm de mult în ce mediu înveți 

 

Imaginează-ți că pe mine doar mă atrăgea ideea de email marketing. Știam ceva teorie, dar nu am avut nicio listă cu care să practic.  

 

Clientul mi-a trimis niște tutoriale să învăț cum să folosesc software provider-ul lui. Și mi-a pasat lista lui de email să practic.  

 

Nu era o listă de vreo 5k, 10k de oameni. Pe atunci avea vreo 45k.  

 

Mi-a acordat multă încredere la început și asta m-a motivat să-mi dau toată silința să învăț tot ce am nevoie.  

 

Bineînțeles că am dat-o și în bară. 

 

Am trimis un email fără să verific înainte și am uitat să pun link-ul.  

 

Am trimis un email seara când trebuia să-l programez pe ziua următoare dimineață.  

 

Am stat o oră să rezolv o prostie pe care clientul a rezolvat-o într-un minut 😅 

 

So yeah, primele 2 luni I kinda forked up de câteva ori.  

 

Dar acum clientul nu mai trebuie să intervină deloc pe partea de email.  

 

Stabilim ce vrea să facă în luna respectivă și știu deja ce am de făcut, fără să mai am nevoie de ajutor. Sau să mai fac greșelile de mai sus. 

 

2. Cele mai bune emailuri sunt o combinație de content și copy 

 

Acelea au cel mai mult engagement.  

 

În cazul clientului respectiv, trimit emailuri zilnice.  

 

Deci încerc să combin partea de content cu partea de vânzare, ca să nu fie o comunicare monotonă și doar despre ”cumpără acum”. 

 

3. Emailul necesită răbdare și content bun, nu un funnel wow 

 

Nu cred în funneluri fancy, care îți promit nu știu ce rată de conversie sau nu știu câte vânzări. 

 

Un funnel te poate ajuta să crești o listă de emailuri. Să păstrezi constant legătura cu oamenii. Dar nu funcționează ca ceva magie.  

 

E doar o piesă de puzzle. Contează și ce comunici cu oamenii, oferta ta, calitatea lead-urilor, câtă încredere au în tine etc.  

 

Dacă păstrezi constant comunicarea cu oamenii pe email, atunci ei vor cumpăra când sunt pregătiți. Tu doar reamintește-le că au opțiunea asta. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *