Vocea brandului sau schizofrenie?

Multe branduri personale au impresia că au o voce specifică, dar de fapt ei habar nu au să scrie. Sau sună ca restul lumii.

Printre primele proiecte pe care le-am luat după ce am terminat Elite Copywriter, a fost pentru un curs online.

Încă de atunci îmi plăcea să fac copy pentru cursuri, așa că mi-am dat silința să iasă totul ok.

M-am uitat la tot cursul ei.

Am mers la webinarii ca să învăț să scriu așa cum vorbește ea.

Am mers la webinariile de suport din curs.

Am citit postări de ale ei.

Practic am studiat tot ce am găsit în online făcut de ea.

Inclusiv blogul ei dinainte să devină autor de cursuri online.

Deși nu erau multe articole… aici am avut cele mai multe dureri de cap.

Articolele scrise de ea nu aveau niciun sens. Pleca de la o idee la nșpe altele, fără pic de fluență sau legătură.

Și după 5 minute uitai ce citești și trebuia să o iei de la capăt.

Dar mna, nu era copywriter și nici nu a studiat partea asta de scriere. Se scuză.

Iar după ce am rulat campania (și rezultatele chiar erau mai bune decât ce avea înainte), am primit feedback-ul:

„Nu ai prins vocea brandului. Îți recomand să citești articolele de blog și să scrii mai similar cu ce e acolo, ca să fie vocea.”

Bro, I’ve done that already. And that is not a brand voice. That is schizophrenia.

Vocea brandului este foarte importantă, în special la branduri personale.

Dar una e să ai o voce, alta e să nu menții o logică în idei. Să nu știi să scrii fluent și să spui că aia e vocea ta.

Adevărul e că persoana respectivă vorbea foarte ok când avea un script și se ținea de ideea principală.

Deși nu suna diferit mai cu nimic, avea expresii specifice.

Iar alea erau ușor de introdus în copy, ca să sune ca ea. Dar modul în care scria în articolele de blog…nu aș folosi așa ceva în niciun material de promovare.

Una e să ai o voce a brandului, cu tonalitate și expresii specifice și clar definite.

Alta e să nu știi să scrii și să menții firul unei idei. Hai să nu le confundăm 🙂

Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro

Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:

1. Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.

2. Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.

3. Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *