Un truc simplu ca să prinzi mai ușor vocea clientului

”Hai sî merjim, mă, cî ni aștiaptî șofieru’,” a strigat cu un accent puternic moldovenesc un coleg de-al lui Constantin. 

 

Deși am schimbat câteva vorbe cu el înainte să plecăm, n-am observat să aibă accent.  

 

Dar când a început să discute cu șoferul, părea că s-a născut în satul în care ne-am cazat. 

 

”Ce bine îți iese accentul moldovenesc, parcă l-ai exersat special pentru excursia asta,” i-am spus, după ce ne-am așezat în autobuz. 

 

Bărbatul s-a întors spre mine și mi-a zâmbit. 

 

”E mai mult defect de meserie. În timpul liber cânt și fac ore de canto. Pot să prind ușor accente sau modul în care comunică cineva. Dacă stau o zi lângă un moldovean, mâine vorbesc de parcă sunt de-al casei. La fel și cu cei din Cluj sau București.” 

 

Eu una nu l-aș numi defect de meserie. Din contră. 

 

Mi se pare foarte util să prinzi așa ușor modul de comunicare al altor persoane… mai ales pentru un copywriter.  

 

Și mai ales dacă scrii în numele clientului tău, nu al brandului. 

 

Să poți păstra elementele specifice lui când vorbește + să scrii un mesaj clar de copy = un client mulțumit. 

 

Bine, asta nu înseamnă că acum te apuci de ore de canto ca să poți prinde mai ușor acele detalii. 

 

Dar sunt câteva lucruri pe care le poți face ca să-ți fie mai ușor să le incluzi în texte, chiar dacă poate clientul tău n-a făcut copywriting singur până acum. 

 

Și nici feed-urile de social media nu sunt pline de reels și tiktoks, ca să le poți asculta. 

 

Fii atent când vorbește cu tine în call-uri, în mesajele vocale sau cele scrise, trimise pe Whapp (sau unde comunici cu el). 

 

Acolo clientul comunică fără niciun stres și vezi natural cum face asta. Analizează ce-ți iese în ochi și ce ai putea prelua și tu în textele sale. 

 

De exemplu, când am avut de făcut o pagină de vânzare pentru o carte, la descrierea produsului am folosit multe expresii zise de client. 

 

El mi-a prezentat proiectul pe email și apoi a descris cartea în mai multe moduri. Din acea descriere am preluat multe expresii care au ajuns și în pagină. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *