„Nu-mi place când îmi dai cuvinte care mă forțează să scriu despre un topic fix.” mă plâng când aflu cuvântul de azi pentru email.
„Aia e, vezi cum găsești ceva interesant despre cutremure. Și să aibă legătură cu copy-ul.” răspunde Constantin.
Cuvântul de azi este Richter.
Și în loc să merg către topicul obvious, am făcut ceva research și am găsit ceva mai interesant.
Emailul n-are nicio legătură cu scara Richter sau cutremure.
Tho… se leagă de altă catastrofă.
Enjoy:
În serialul Hunters (unde un grup de evrei vor să se răzbune pe naziști), este un personaj nazist cu numele Heinz Richter, care juca șah cu evrei.
Și nu, evreii nu erau adversarii lui. Ci îi folosea ca piese de șah.
Ca în primul film din Harry Potter, dacă îți amintești scena cu cei 3 jucând șah și luând locul a 3 piese de pe tablă.
Iar evreii erau echipați cu lame, astfel încât când o piesă de pe tablă e eliminată… well, chiar era eliminată.
A sadistic bastard 😅
Tot Richter are la un moment dat o replică, pe care i-o spune unui evreu, care a încercat să-l omoare:
„You Jews… you think you know how to kill because for eons you’ve been massacred. But you don’t see the cows running the slaughterhouses, do you?”
Ce a spus e un fair point, care se aplică foarte bine pe partea de business și copy.
Nu poți spune că știi cum să construiești o afacere doar pentru că ai lucrat cu antreprenori.
Nu poți spune că știi să faci marketing pentru că ești zilnic bombardat de reclame.
Nu poți spune că știi să scrii copy pentru că zilnic primești emailuri.
Da, poți învăța ”prin absorbție” și prin expunere constantă la domeniul pe care vrei să-l înveți.
Inclusiv eu pe ficțiune multe elemente le fac intuitiv, pentru că am zeci de cărți de ficțiune citite din liceu până azi. Și îmi vin natural, chiar dacă nu știu tehnici și teorie foarte multă din domeniu.
Dar de cele mai multe ori nu este suficient.
Te ajută să prinzi mai repede anumite elemente din domeniu.
Însă nu poți învăța fiecare aspect util doar prin metoda asta. Și nu te scutește de hard work, în care studiezi activ și aplici ceea ce înveți.
Singură n-aș reuși să scriu o carte doar pentru că am citit multă ficțiune. Sunt lucruri pe care nu le-am prins doar din citit, ci teoria și practica m-au ajutat să le înțeleg.
La fel și în alte domenii.
Dacă vrei să înveți business, e un start bun să studiezi cărți/cursuri despre asta. Apoi să pui în aplicare.
Dacă vrei să înveți copy și să rezolvi anumite probleme de pe proiectele tale, la fel.
Și în cazul în care te lovești de probleme în ceea ce înveți, te ajută să apelezi la ajutor personalizat pe situația ta.
Aici mă găsești dacă întâmpini vreo problemă pe copy și ai nevoie de ajutor:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 64 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: Richter.
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „Richter” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.