Mă uit în Audible pe Wishlist să văd ce carte îmi iau luna asta.
Iar una dintre opțiuni care mă tot tentează e cartea Action de la Robert McGee. Carte în care discută principii de acțiune din storytelling.
Și am căutat-o pe Goodreads să văd niște review-uri.
Unul dintre review-urile negative sună așa:
”I didn’t want to read it when it came out, but as it was the only one I had yet to read by McKee, I ended up giving it a chance, it was a total waste of time, as I had anticipated.
The subject didn’t interest me, action cinema is interesting for having a good time without thinking, so thinking in depth about it seemed a paradox.
However, that’s not what McKee does, this is his book in which he does the least thinking, spending all the time describing and exemplifying.
McKee has created a vast list of points about what action cinema is, with some sub-points, and then goes on to discuss each point, offering examples of action blockbusters (Mission Impossible, James Bond, etc.).
In the end, you’re left with nothing because nothing has really been built up about action cinema, but only a few descriptive examples have been thrown in.”
Review-ul ăsta de 1 stea m-a convins că asta e cartea pe care o cumpăr.
Yup, you read that right. Un review de 1 steluță, în care enumeră ”puncte negative”, m-a făcut să o cumpăr.
De ce?
1. Deja din a doua propoziție zice că nu era un subiect ce-l interesa.
Deci e cam logic să nu-ți placă o carte, a cărui subiect nu te interesează.
Nici nu înțeleg de ce ai citi o carte care nu te interesează, când există miliarde de cărți în întreaga lume.
Dacă nu te interesează, nu cumpăra și nu citi.
Același principiu îl aplic și în email marketing.
Cine e interesat de topic și ce ai de spus va citi, fie că ai un text de 300 de cuvinte sau 1000 de cuvinte.
2. Spune că toată cartea nu e gândită. Are multe descrieri și exemple.
E mult mai greu să vii cu exemple ca să explici teoria și să o reduci la minimum necesar. Decât să arunci o teorie în pagini și gata cartea.
De asta autorul review-ului și-a pierdut din credibilitate când a zis că nu e gândită cartea.
Dacă-mi spunea că e o carte full de teorie, știam că nu e pentru mine.
Dacă spune că are exemple, înseamnă că-mi voi lua lucruri utile din ea.
Inclusiv review-urile negative sunt super de ajutor când vine vorba de promovare.
Resping persoanele similare cu cel care a dat review-ul negativ. Și atrag persoanele care chiar vor ce consideră ei acolo ca puncte slabe.
Un exemplu foarte cunoscut de campanie bazată pe un review negativ e cea de la pârtia de Ski Snowboard. O pârtie pentru avansați.
Review-ul arată clar că nu e pentru începători, ci pentru cei care vor un challenge.
Același lucru poți face și tu pentru clienții tăi, când primesc un review negativ.
Profită de el ca să respingi oamenii nepotriviți.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc