M-am uitat aseară la filmul 8 Mile, inspirat din viața lui Eminem, pe vremea când trăia în Detroit, un cartier nu foarte prietenos.
Pe scurt, merită văzut, e genul de film pe care nu-l uiți prea curând.
Și finalul… un final mai bun nu cred că se putea:
Înainte de ultima bătălie de RAP dintre Jimmy (protagonistul) și capul unei găști, unul dintre amicii lui Jimmy îl avertizează că adversarul sigur o să se ia de el că…
Trăiește cu mama lui într-o rulotă.
Că acea gașcă l-a bătut măr și prietena lui l-a înșelat.
Și ce a făcut Jimmy m-a dat pe spate.
În loc să lase adversarul să zică toate lucrurile alea în fața publicului, protagonistul le-a recunoscut pe toate.
S-a folosit de toate chestiile nasoale din viața lui, pe care adversarul ar fi putut să le spună, ca în final să-l lase fără nimic de zis sau de obiectat.
Poți vedea scena aici (are sub 3 min)
Chestia asta mi se pare foarte puternică mai ales pentru freelanceri, în timpul unui call cu un potențial client. Sau chiar într-un mesaj în care-ți vinzi serviciile.
În loc să lași antreprenorul să vină cu anumite obiecții, le poți anticipa și le aduci în discuție înaintea lui.
Făceam asta la început, când nu aveam prea multă experiență.
Mă așteptam ca cineva să zică ”faci asta doar de 3 luni, chiar crezi că te vei descurca?” sau ”văd că n-ai mai lucrat cu nișa asta, sigur e proiectul potrivit pentru tine?”
Așa că aduceam în discuție puțina experiență din start.
Și astăzi fac același lucru când mai iau proiecte din nișe în care n-am mai lucrat. Sau fac ceva diferit la un text, ca să testăm.
Spun direct asta, de la bun început, și explic înainte să mă întrebe clientul.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc