Tu pentru cine scrii?

Nu, nu e un email cu focus pe avatar de client. Ci e despre altă chestie, care-mi stă pe creier de câteva zile: 

 

Tu scrii pentru alți scriitori/copywriteri/content writeri, sau scrii pentru publicul țintă? 

 

Observasem asta când lucram la un site pentru servicii de kineto. Iar persoana care l-a făcut cred că a luat dicționarul medical și a căutat cele mai complicate cuvinte pe care să le adauge în pagini. 

 

Eu înțelegeam ce voia să zică, că am studiat în domeniu.  

 

Dar doamna Tanța care abia se recuperează după o operație și caută servicii de kineto… mă îndoiesc că înțelegea 3 sferturi din text. 

 

Pentru un medic, textul ăsta ar părea bun. Documentat, cu limbaj din domeniu. 10 cu steluță. 

 

Pentru cel care are nevoie de serviciile astea? Putea fi scris și în japoneză, înțelegea la fel de mult. 

 

Același lucru l-am observat și în ficțiune. Tu vii cu nu știu ce simbolistică, metafore de te rostogolești pe spate de trei ori, sau descrieri din alea de te înlemnesc în scaun… Dar cititorul obișnuit, de cele mai multe ori, nu le va observa. Alți scriitori probabil că da. 

 

Same thing with copy. 

 

Un copywriter poate observa o tehnică faină folosită într-un text. Și poate aprecia cum a lucrat și deciziile luate. 

 

Dar audiența va rămâne cu mesajul pe care l-ai transmis.  

 

De asta personal consider că mesajul pe care îl spui și pentru cine îl scrii e mai important decât cum îl scrii. Partea de ”cum” se poate lucra în timp, cu practică. 

 

O idee bună care rămâne în mintea oamenilor și o execuție decentă = un text good to go. 

 

O idee slabă/banală, dar cu cele mai wow tehnici de copy = iese un text care sună bine, dar nu spune mare lucru. Iar în final, cititorul rămâne cu senzația că a citit degeaba. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *