Teorie sau experiență din practică?

Sunt cu editoarea cărții mele și cu o viitoare autoare publicată într-un local ca să luăm prânzul. Și să ne cunoaștem mai bine.  

 

După ce îi explic cum am ajuns de la absolventă de farmacie la copywriter și scris ficțiune, mă întreabă: 

 

”Dar tu ai terminat facultatea sau ai abandonat?” 

 

”Da, am diploma undeva pe un raft, se pune praful pe ea.” 

 

”Și nu ți-a fost deloc ciudă că nu practici?” 

 

”Deloc, n-am pierdut nimic.” 

 

În schimb, am realizat atunci că o parte din experiența din facultate m-a ajutat să decid cum vreau să organizez newsletterul ăsta.  

 

Și de ce nu vreau să vorbesc de teorii și alte chestii din cărți, pe care personal nu le-am testat, sau nu le-am făcut împreună cu alți colaboratori pe marketing. 

 

Picture this: 

 

5 ani, 10 semestre a câte 6-8 materii diferite, cu minim 2 cărți de vreo 400 de pagini de învățat per materie.  

 

50% era doar teorie pe care azi o înveți, iar după examen apeși butonul de delete din creier. Pentru că nu folosești informațiile alea și se uită fie că vrei sau nu. 

 

20-30% din teorie nu se mai aplică. Că mno, medicina mai evoluează, dar cărțile tot din 1960-2000 erau. 

 

20-30% din informație era utilă și practicabilă. Asta te interesa cu adevărat, ce poți aplica. 

 

De asta în newslettere prefer să merg strict pe chestii pe care le-am făcut, le-am încercat și știu că ar putea ajuta și pe alții.  

 

Merg spre cei 20-30%, în loc de 70-80% care nu te-ar ajuta prea mult, doar sună frumos. 

 

Pe lângă acea informație practicabilă, mai adaug și: 

 

1. Ceva exemple – ca să fie ușor de înțeles. E mai simplu să înțelegi când vezi rezultatul final. 

 

2. O poveste – ca să ne cunoaștem mai bine și ca să rămână mai bine întipărită în minte. 

 

De exemplu, una este să-ți spun: 

 

”Ai grijă să testezi emailul să vezi dacă ai toate link-urile bune.” 

 

Alta e să-ți povestesc de o situație reală, în care am trimis un email fără link la 50k de oameni din greșeală și clientul îmi scrie să mă întrebe unde e linkul (și acum îmi dă palpitații amintirea asta 😅) 

 

Multe idei le-am reținut mai mult timp pentru că povestea sau exemplele folosite erau memorabile și din realitate. 

 

Teorie îți poate da și ChatGPT.  

 

Dar experiența din practică, prezentată într-un mod ușor de reținut și de înțeles, e altă treabă. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *