Sunt cu editoarea cărții mele și cu o viitoare autoare publicată într-un local ca să luăm prânzul. Și să ne cunoaștem mai bine.
După ce îi explic cum am ajuns de la absolventă de farmacie la copywriter și scris ficțiune, mă întreabă:
”Dar tu ai terminat facultatea sau ai abandonat?”
”Da, am diploma undeva pe un raft, se pune praful pe ea.”
”Și nu ți-a fost deloc ciudă că nu practici?”
”Deloc, n-am pierdut nimic.”
În schimb, am realizat atunci că o parte din experiența din facultate m-a ajutat să decid cum vreau să organizez newsletterul ăsta.
Și de ce nu vreau să vorbesc de teorii și alte chestii din cărți, pe care personal nu le-am testat, sau nu le-am făcut împreună cu alți colaboratori pe marketing.
Picture this:
5 ani, 10 semestre a câte 6-8 materii diferite, cu minim 2 cărți de vreo 400 de pagini de învățat per materie.
50% era doar teorie pe care azi o înveți, iar după examen apeși butonul de delete din creier. Pentru că nu folosești informațiile alea și se uită fie că vrei sau nu.
20-30% din teorie nu se mai aplică. Că mno, medicina mai evoluează, dar cărțile tot din 1960-2000 erau.
20-30% din informație era utilă și practicabilă. Asta te interesa cu adevărat, ce poți aplica.
De asta în newslettere prefer să merg strict pe chestii pe care le-am făcut, le-am încercat și știu că ar putea ajuta și pe alții.
Merg spre cei 20-30%, în loc de 70-80% care nu te-ar ajuta prea mult, doar sună frumos.
Pe lângă acea informație practicabilă, mai adaug și:
1. Ceva exemple – ca să fie ușor de înțeles. E mai simplu să înțelegi când vezi rezultatul final.
2. O poveste – ca să ne cunoaștem mai bine și ca să rămână mai bine întipărită în minte.
De exemplu, una este să-ți spun:
”Ai grijă să testezi emailul să vezi dacă ai toate link-urile bune.”
Alta e să-ți povestesc de o situație reală, în care am trimis un email fără link la 50k de oameni din greșeală și clientul îmi scrie să mă întrebe unde e linkul (și acum îmi dă palpitații amintirea asta 😅)
Multe idei le-am reținut mai mult timp pentru că povestea sau exemplele folosite erau memorabile și din realitate.
Teorie îți poate da și ChatGPT.
Dar experiența din practică, prezentată într-un mod ușor de reținut și de înțeles, e altă treabă.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc