În ultimele 3 zile am primit emailuri de la un sender despre care știam deja că tot abuzează titlurile cu numele abonatului.
Toate începeau cu prenumele, urmate de o întrebare sau o afirmație.
Mă abonasem la el ca să fac research pe un proiect, să văd ce și cum comunică.
Dar ultimele emailuri m-au amuzat și mai tare deoarece titlurile foloseau nu doar numele, ci se refereau la tine la persoana a treia.
De exemplu:
”i-am vândut lui %recipient.firstname%?”
”a intrat %recipient.firstname% în echipă?”
”îi dăm venit pasiv și lui %recipient.firstname%?”
Nu știu despre tine, dar eu m-am cringiuit puțin când le-am citit.
Pe lângă că sună ciudat să citești un email adresat ție la persoana a III-a (unless you are a narcissist), devine enervant să folosești aceeași tactică în fiecare titlu de email.
Și eu mai apelez la ea uneori, când e ceva mai important pentru audiență. Dar nu în fiecare.
Odată ce abuzezi o tactică, treptat își pierde din efect și trebuie să mergi către următoarea.
Nu mai spun că, odată ce repeți aceleași lucruri în fiecare email fără un motiv în spate, devii mai ușor de ignorat de către listă.
Acum nu știu cum le merg emailurile și ce engagement au, dar sunt atâtea metode să scrii un titlu bun, încât ar fi păcat să te rezumi la orice are numele omului în el.
Și da, emailul tot poate să pară personal, adresat unei singure persoane, chiar și dacă nu incluzi prenumele omului.
Pentru că personalizare nu înseamnă doar să adaugi o formulă de nume și gata, emailul va merge țiplă.
Înseamnă să scrii în așa fel încât cititorul să perceapă că mesajul e pentru el, pe subiecte care îl interesează sau îl fac să simtă vreo emoție.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc