”M-a sunat acum X sa imi zica… nu a vazut niciodata o pagina mai bine facuta si explicata cum avem la salon, si ca e absolut superb, si ca sigur o femeie a facut-o 😂 ah eu care voiam sa imi atribui!”
Ăsta e mesajul pe care l-am primit de la marketerul cu care colaborez pe mai multe proiecte, după ce am trimis unei cliente pagina de vânzare.
And I admit it, rezultatul final e chiar fain.
Ai crede că a fost nevoie de ore întregi de research la o primă vedere. Dar pagina a fost gata în maximum 3 ore de lucru, din mai multe motive:
1. Mă încadrez ca avatar pentru serviciile clientei.
De asta și mențiunea că ”sigur o femeie a făcut-o”.
Sunt de acord că poți scrie despre absolut orice dacă faci research. Dar dacă te încadrezi ca avatar înțelegi mai bine domeniul și îți este mai ușor să scrii.
De exemplu, dacă ar trebui să fac copy pentru campanii politice… eu abia știu 3 partide și asta pentru că nu se vorbește de bine de ele 😅
Să scriu acum ceva copy despre asta e ca și cum i-aș cere lui Constantin să-mi descrie diferența dintre unghii cu gel, unghii cu ojă și unghii semipermanente.
Dacă știi un basic din domeniu, e un beneficiu mare.
Cunosc situații în care clienții au ales un copywriter cu mai puțină experiență în detrimentul altora doar pentru că înțelegea mai bine domeniul și avatarul.
2. Toate informațiile de care aveam nevoie erau în site.
Când fac research, prima dată mă uit la ce are clientul în website. În funcție de ce are deja și ce nu are, iau un brief și îl adaptez cu ce am nevoie.
Mă folosesc de ce are clientul. Abia apoi mă duc în exterior.
N-are rost să reinventez roata dacă ce are deja pe website este bun și pot să includ.
DAR, dacă ce are în site îți face să-ți smulgi părul și îți zvâcnesc tâmplele când citești… te duci direct la client cu brieful complet și faci research în exterior.
3. Au un diferențiator bun de competiție.
Believe it or not, foarte puțini clienți cu care am lucrat au avut un diferențiator bun. Clienta asta este una dintre ei și mi-a făcut treaba ușoară.
Sunt cazuri în care clientul are potențiali diferențiatori super faini, dar nu îi scoate în față. Nu-și dă seama de ei.
Treaba ta e să identifici din brief și din site potențiale idei, apoi să cauți dacă mai sunt alții în piață care le oferă sau nu.
Iar dacă nici potențiale idei de diferențiatori nu găsești, poți face research la top 3-5 competitori și să găsești o portiță de diferențiere, pe care să i-o propui clientului să o adauge.
Astea sunt 3 idei pe care le aplic când fac un sales page la un client unde cunosc deja domeniul. Și am cu ce lucra din tot ce a făcut afacerea până în acel punct.
Use them well 🙂
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc