Am un client care participă la un event ca speaker și m-a rugat săptămâna asta să scriu un email să promovez evenimentul la lista lui.
Organizatorii au trimis un email cu toate datele. Și tot acolo au atașat un newsletter pe care îl putem trimite, ca să nu scriem noi unul.
Am mai văzut practica asta și înțeleg de ce se face.
Pe românește: dacă ți-e lene să scrii un email sau n-are timp copywriterul, să ai acolo o opțiune să trimiți, luată doar cu copy paste.
N-am nimic cu practica asta. Pentru unii poate fi utilă.
Problema-i cu newsletterele create.
Look, n-am pretenția să vorbească precum clientul meu.
Sau să aibă o formatare foarte bună. I can do that.
Însă, dacă adun toate newsletterele primite de la acest eveniment și le analizez (clientul meu a participat de vreo 4 ori în 2 ani), toate repetă următoarele 2 lucruri:
1. Nu iau în calcul cui scriu.
Dacă un grup de oameni e abonat la o persoană, pe ei îi interesează subiectele despre care discută acea persoană.
Părerea mea e că asta ar trebui luat în calcul în începutul emailului.
Și să încep cu ceva ce-l interesează din topicurile acoperite de clientul meu.
Să le dau un motiv să citească mai departe emailul. Sau chiar cu oferta direct, dacă e una bună și are deadline strâns.
N-aș începe un email cu ceva în care evenimentul se laudă singur 😅
2. Nu iau în calcul de ce sunt abonați oamenii FIX la lista respectivă și nu la alții.
Vorbesc aici de un autor online. În cazul acestor branduri, persoana din spate contează mult.
Te uiți la nume înainte să citești titlul emailului.
Dacă are content bun și îți place persoana, deschizi emailul și dacă pune un ”.” la subiect.
Ai încredere că it is worth your time.
Consider că emailul ar trebui să pună accent pe ce va vorbi acea persoană la eveniment, pentru că deja o cunoaște.
Nu vorbești despre alte persoane despre care n-ai nicio garanție că abonații îi știu.
Mai degrabă lași la final celelalte arii și speakeri de care ar putea fi interesați.
Poți menționa sus în email câți speakeri vor fi, dar ”vedeta” ar trebui să fie persoana în numele căreia trimiți acel email, împreună cu discountul pe care îl oferă comunității.
Astea vin primele. Abia apoi restul.
Hmmmm… am cam multe pretenții pentru un newsletter trimis moca (că acel newsletter e gratuit, nu l-a plătit clientul).
Dar sunt pe principiul că, dacă tot te-ai apucat să faci o treabă, măcar fă-o bine :))
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc