Ieri am intrat în contact cu un copywriter de pe un proiect, ca să-mi arate ce s-a lucrat până acum și ce s-a întâmplat în alte lansări ale clientului.
Pe lângă linkurile spre emailurile folosite, a adăugat mai multe mesaje, dintre care unul mi-a atras atenția:
”Ii spusesem lui X ca agresam oamenii cu atatea mailuri, ii spamam cu atatea mesaje si le insultam inteligenta – din nou, nu a ascultat si evident ca au fost dezabonari.”
X – numele fostului colaborator pe acel proiect
Așa că am accesat folderul de Drive și am citit aproape 60 de pagini de Google Docs, cu 33 de emailuri.
Și i-am dat dreptate, cu emailurile alea și eu m-aș fi dezabonat.
Nu pentru că erau multe.
Ci pentru că în afară de hype, jocuri de cuvinte și repetarea de mai bine de 25 de ori a aceleiași idei, una după alta, nu rămâneam cu nimic.
E okay să folosești hype, uneori și jocuri de cuvinte dacă nu iese cringe, și da, e recomandat să repeți anumite idei în content. Dar când asta e tot ce comunici în 33 de emailuri… degeaba dai vina la numărul de emailuri trimise 😅
Problema e la content. Pur și simplu nu merită timpul și atenția audienței.
Dacă vrei să trimiți mai multe emailuri, atunci fă-le interesante.
Adaugă un insight fain la care ai ajuns.
Zi-mi călătoria ta de la A la Z, cu bune și cu rele.
Spune-mi ceva practici din industrie cu care NU ești de acord, deși alții zic sus și tare că-s cele mai jmk tactici.
O idee mișto pe care ai aplicat-o dintr-o carte/curs.
O greșeală pe care ai făcut-o la început.
O reușită ce marchează o bornă în evoluția ta și cum ai ajuns acolo.
Zi-mi ceva situație amuzantă, dar care are și o lecție faină în spate.
Răspunde la un reply printr-un email către toată lista, sau ia o întrebare interesantă din FAQs.
Da, poți face și content educațional dacă îl prezinți într-un mod digerabil, nu ca un curs de medicină.
Sunt atâtea moduri în care poți îmbrăca mai multe emailuri și să le trimiți fără să agasezi omul.
Și orice idee ai include de mai sus, lejer ar putea da un text de 7 pe scara mea personală de punctat emailuri (și 7 e notă chiar bună – voi vorbi despre asta în altă zi).
Când trimiți doar 2-3 emailuri cu hype și ceva jocuri de cuvinte, poți scăpa destul de ieftin. Sunt 2-3 texte, măcar le-ai dat un link și un reminder de event. N-au fost chiar degeaba.
Când ai 33 de emailuri planificate, deja nu mai e aceeași treabă. Trebuie să livrezi și ceva ce merită timpul omului.
Altfel, acele texte sunt exact ca un agent de vânzări care te sună zilnic timp de o lună și-ți zice: ”Bă, asta e extra-duper-super-ordinaro-FANTASTIC. Cumperi? Hai cumpără. Dar hai te rog io. Deci cumperi?”
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc