Pls, nu-mi spune că sunt expert 😅

Ieri am primit un mesaj vocal de la o clientă care-mi cerea ajutorul cu ceva, ca să poată da drumul la un funnel. 

 

Pe scurt, persoana care i-a spus că se poate ocupa de un formular creat în softul de email marketing… de fapt nu știa cum să facă acel formular în soft 🤷 

 

Așa că clienta m-a întrebat dacă știu eu cum se creează. 

 

Am intrat în soft, am dat niște clickuri, iar în maximum 10 minute era totul setat, testat și ready to go. 

 

După ce am rugat-o pe clientă să testeze și ea, ca să stea liniștită că va merge ok, mi-a trimis un mesaj zicând:  

 

„Mii de scuze ca ti-am luat din timp 

 

Multumesc mult pentru tot!!! 

 

Se vede ca esti expert, e clar” 

 

La cuvântul expert… m-am cringiuit un pic.  

 

Bine, un piiiic mai mult. 

 

Ok, ok, ok, mi s-a părut extrem de ciudat și m-am blocat puțin cu telefonul în mână, citind mesajul de mai multe ori. 

 

Pentru că eu nu spun, nu mă promovez și nici nu mă cred un expert.  

 

De obicei, când numești pe cineva expert, te cam aștepți să le știe aproape pe toate din domeniul în care activează și să nu facă greșeli. 

 

Ai niște așteptări ridicate de la el/ea. 

 

Eu nu le știu pe toate nici despre email marketing, nici despre copywriting. 

 

Avantajul meu e că sunt curioasă și-mi place mult să învăț — 2 lucruri care m-au ajutat enorm până acum. 

 

În 2023, am vrut și am avut ocazia să învăț email marketing, fiindcă voiam să înțeleg mai bine ce se poate face și cum funcționează.  

 

Dar când i-am propus asta clientului, care avea nevoie urgentă de cineva să preia acea parte, i-am zis din start: 

 

E prima oară când folosesc un soft de email. Nu te aștepta să nu fac greșeli, n-am mai făcut asta până acum și nici nu mă consider cea mai tehnică persoană. 

 

În 2024, când am luat primii clienți care vindeau cărți, le-am zis același lucru:  

 

N-am mai lucrat în nișa asta până acum, dar e ceva ce vreau să învăț și o să-mi dau silința să meargă bine lansările. 

 

Atâta timp cât găsesc lucruri pe care le pot perfecționa și le pot învăța, nu vreau să mă consider un expert.  

 

Și nici nu mă vei auzi într-un apel, zicând: 

 

”Bună, eu sunt Elena și sunt expertă în copywriting/email marketing” 

 

N-am nimic cu persoanele care se poziționează așa. Și decizia mea n-are legătură cu lipsa de încredere, sindromul impostorului sau alte lucruri similare. 

 

Dar sunt freelancer de aproape 4 ani.  

 

Îmi place să cred că sunt multe alte lucruri faine de învățat în domeniu, până să ajung ”să le știu pe toate”.  

 

Și nici nu-mi doresc să încep o colaborare cu așteptări prea mari, în așa fel încât, la prima greșeală, să se stingă tot entuziasmul clientului, sau să aibă second thoughts cu privire la alegerea lui. 

 

Nu zic acum că nu-i ok ca tu să te numești expert, dacă vrei asta. 

 

În schimb, te sfătuiesc ca, atunci când te poziționezi așa, să fii 100% sigur că poți face ce are nevoie clientul la un nivel mult mai bun decât ce face majoritatea. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *