Zilele trecute, i-am dat lui Constantin să citească niște texte pe care le-am scris pentru un client.
Materialele promovau 4 cărți, iar la două dintre ele se încadra ca avatar. Așa că voiam să știu o părere obiectivă despre mesaje.
Și se pare că au fost destul de ok gândite, pentru că, după ce le-a parcurs, m-a întrebat:
„Tu ai deja cartea asta PDF de la [NUME CLIENT], nu? Mi-o trimiți și mie?”
„Hmmm… aș putea să o comand, că deja a lansat-o.”
„După mine, dacă ar fi, vreau doar PDF-ul să văd câteva capitole, nu altceva.”
„Știu, dar [NUME CLIENT] e clientul meu și aș vrea să o cumpăr de la el, chiar dacă deja am manuscrisul.”
De ce?
Pentru că, dacă și când am ocazia, vreau să cumpăr de la afacerile cu care lucrez.
It’s a nice thing to do.
Le arăt că am încredere în produsele lor ca fie să le cumpăr pentru mine, fie să le recomand unor prieteni care au nevoie, fie să le fac cadou.
Fac asta din 3 motive:
1. Ajută la relația cu antreprenorii.
Practic, le susțin afacerile și drept cumpărător, nu doar în calitate de copywriter.
2. Dacă n-am avut acces la produs înainte, mă asigur că ce am scris în copy se apropie de realitate.
De exemplu, când făceam FB ads, am comandat niște haine de la un magazin online cu care lucram.
Atunci am aflat că acei pantaloni despre care zicea clientul că sunt 100% opaci…
Nu erau chiar așa opaci.
Și am scris o grămadă de texte spunând că nu sunt transparenți, când de fapt se vedea destul de clar prin ei 😅
3. Trec și eu prin același proces de cumpărare.
Mă asigur că flow-ul de la adăugarea în coș până la pagina de mulțumire e ok.
Și chiar când am comandat acea carte și încă 2 de la client, am observat că există o etapă în proces care ar putea fi scoasă, nefiind necesară. Iar această mică optimizare ar putea crește rata de conversie.
Așa că i-am transmis ideea mai departe.
Nu zic acum că am cumpărat de la fiecare antreprenor cu care am lucrat (au fost situații în care nu mi-am permis financiar), sau că doar asta îți asigură ”a match made in Heaven” cu clienții.
Din contră: contează mult mai mult calitatea serviciilor tale.
Iar o achiziție în plus sau în minus nu face clientul să uite dacă n-ai livrat texte la calitatea dorită de el.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc