Un lucru pe care l-am observat la unele persoane care fie ofereau servicii de consultanță, fie aveau call-uri la care participam și eu cu potențiali clienți, fie dădeau feedback pe niște materiale de promovare e că…
Nu prea fac diferența dintre părerea lor personală și o părere obiectivă, bazată pe experiențe anterioare.
De exemplu:
Să spunem că un antreprenor aplică la o consultanță cu mine.
Iar în formular îmi spune că vrea să promoveze mai bine botinele lui animal print, cu roz, galben neon, plus diamante sclipicioase pe margini, și tocuri mai înalte decât antebrațul meu.
Părerea mea personală e că acel produs ar trebui interzis prin lege. Maximum l-aș permite la circ.
În rest, arată ca naiba și n-aș purta așa ceva NICI să mă plătească. Apăi să-l cumpăr eu.
Dar nu pentru părerea asta m-a plătit antreprenorul.
Genul ăsta de opinii le poți afla gratuit, dacă te duci în centrul orașului și strigi în megafon ”vreau și eu părere despre botinele astea urâte”.
În schimb, el m-a contactat să-i spun din experiența mea pe alte proiecte ce ar putea face ca să-și promoveze acel produs mai bine.
Vrea o părere obiectivă, de la o persoană din exterior, cu mai multe cunoștințe în marketing.
Nu sugestii precum ”nimeni n-ar cumpăra așa ceva! Dacă eu l-aș vedea pe FB, i-aș da report”.
Nu păreri ca ”te rog eu mult, schimbă titlul ăla că am lucrat cu X și Y și mi se face greață când văd expresii de genul”.
Nu idei precum ”produsul ăsta n-are nimic special față de altele din piață. Chiar dacă nu m-am uitat pe site-ul tău înainte de call, știu că nu vine cu ceva diferit”.
(Exemplele sunt bazate pe povești reale)
Dacă eu mă încadrez și ca avatar, pot da niște exemple personale, atâta timp cât nu întrec limita și nu cred că toți oamenii gândesc ca mine sau trec prin aceleași lucruri.
Dar atât – nu-mi vărs frustrările pe nișă și uit că, de fapt, sunt acolo să ajut.
De asta, în loc să intri într-un call și să spui lucrurile de mai sus fără să poți separa părerile personale de păreri bazate pe experiența ta, mai bine refuză consultanța/proiectul pe motiv că nu poți să te ocupi.
Pentru că nimeni n-are de câștigat din interacțiunea asta.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc