Acum o lună lucram la niște materiale de vânzare pentru un pachet de două cărți, printre care și pagina de prezentare.
Doar că… aveam o problemă.
Deși cărțile aveau un stil foarte mișto, mi-a plăcut cum autoarea a ales să prezinte informațiile… domeniul avea mulți competitori indirecți:
-
Opțiuni gratuite online
Stilul de scris era un diferențiator bun, dar informații brute similare puteai găsi gratuit pe Google.
-
ChatGPT
La fel ca la prima variantă, putea să-ți dea gratuit informațiile brute.
-
Magazine fizice sau comenzi online
Iar aici nu doar că era mai rapid decât ce ofereau cărțile, dar era și mai simplu. Scutea avatarul de munca pe care ar fi depus-o dacă aplica ce scrisese autoarea.
Practic… trebuia să găsesc un motiv bun ca avatarul să aleagă acel pachet, să vrea să depună efortul încurajat în cărți și să plătească pentru asta.
După ce am parcurs cărțile, am analizat celelalte opțiuni din piață și am făcut niște schițe dintre care niciuna nu m-a impresionat așa mult… am decis să plusez mai mult pe motive emoționale de a cumpăra, cum ar fi să le lași moștenire.
Am ales o direcție similară cu reclama asta de la Patek Philippe, care mi-a plăcut mult.
Am scris pagina și emailurile, apoi le-am trimis mai departe.
O lună mai târziu a fost lansat pachetul de cărți, iar ieri am primit următorul mesaj de la client:
Cred ca e buna abordarea cu lasat mostenire. Aici e un mesaj de la o clienta care a comandat [nume pachet]
Și mi-a atașat un screenshot cu mesajul în care cineva spunea că a cumpărat fix din acel motiv: să lase acel pachet moștenire pentru copii.
Moral of the story?
Când promovezi ceva ce are multă competiție, iar unele dintre variante oferă alternative mai ușoare (sau gratuite) decât ce încurajezi tu…
Merită să încerci niște unghiuri mai emoționale, care pot crește valoarea produsului.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc