Ordinea din dezordine 🫣

În anul 3 de facultate am stat în cămin și am împărțit camera cu cineva de la Arte.  

 

Ne cunoșteam de dinainte, aveam aceleași gusturi în muzică, în filme, în seriale, ieșeam prin aceleași localuri, așa că eram 100% sigură că o să ne înțelegem… 

 

Ca să descopăr că totuși… era un lucru pe care nu-l aveam deloc în comun. 

 

Ordinea și curățenia. 

 

Masa pe care o împărțeam, biroul ei și podeaua, de cele mai multe ori erau îngropate în hârtii, cărți, schițe, lucruri de pictat și creioane împrăștiate printre mâncare. 

 

Literally mă durea capul când mă uitam la cât dezastru putea să fie într-o cameră așa mică.  

 

Așa că, într-o zi, mi-am adunat tot curajul și i-am spus că asta era o problemă. 

 

Iar răspunsul ei a fost următorul: 

 

„Eu am o ordine în dezordinea mea.” 

 

(deși nu prea își găsea lucrurile când le căuta 🤔) 

 

Poate că avea dreptate. Poate că se descurca să-și găsească lucrurile mai greu, dar și le găsea în final. 

 

Însă, personal, mi se pare o risipă de energie și de timp să cauți chestii în dezordine când poți să le aranjezi un pic, ca să-ți fie mai ușor și ție, dar și altora. 

 

Look, nici eu nu sunt Monica Geller din Friends, încât să am un aspirator mic pentru a curăța aspiratorul mare. 

 

Dar încerc să păstrez o anumită ordine.  

 

Și nu doar la birou, ci și în proiectele în care lucrez. 

 

De exemplu, majoritatea folderelor în care creez materialele pentru proiecte, deși încerc să le aranjez într-un mod ușor de navigat și pentru alte persoane implicate, le aranjez pentru mine ca să economisesc timp.  

 

Am avut multe cazuri în care poate clientul nu era la calculator, avea nevoie de un link să dea mai departe și mă ruga să îl trimit direct printr-un mesaj. 

 

În câteva secunde rezolvam asta, apoi îmi vedeam de treabă. 

 

Inclusiv linkurile importante din site-uri le am salvate.  

 

Astăzi, dacă un client cu care lucrez de 3 ani îmi cere linkul către o pagină făcută în 2022, eu pot să îl trimit în câteva secunde. 

 

La fel și la clienții pentru care fac email marketing. Dacă vreau să caut o campanie sau un email, sunt denumite în așa fel încât să fie ușor de găsit. 

 

Da, nu e foarte ușor să lucrezi organizat. 

 

E ceva ce ia puțin mai mult timp la început și treptat mai verifici dacă toate rămân în regulă. 

 

Dar în timp nu trebuie să cotrobăiești peste tot ca să găsești o simplă chestiuță. 

 

Un avantaj și un dezavantaj când ești freelancer e că nu ai niciun manager care să te organizeze. 

 

Dar trebuie să o faci tu, ca să nu-ți transformi folderele și documentele în camera mea de cămin din anul 3 🫣  

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *