Modul său de lucru a dezamăgit o bătrânică și un condamnat

Ieri am început să citesc Pistolarul de Stephen King, prima carte din seria Turnul Întunecat.  

 

Și în prefață, autorul povestea despre 2 scrisori pe care le-a primit: 

 

1. Una era de la o bătrânică de 82 de ani, care suferea de cancer în fază terminală.  

 

I-a scris autorului că nu mai are mult de trăit dar, înainte să moară, vrea să știe cum se va încheia seria de cărți. Iar la final i-a promis că nu va spune absolut nimănui. 

 

2. Cealaltă era de la un prizonier dintr-o închisoare în Texas, condamnat la pedeapsa capitală, dar care îl ruga același lucru: să-i spună cum se va termina seria înainte să moară. 

 

Din păcate, în ambele cazuri, deși ar fi vrut, Stephen King n-a putut să le zică finalul pentru că nici el nu-l cunoștea pe atunci.  

 

Abia terminase jumătate din serie.  

 

Și n-avea cum să știe încheierea până când nu ajungea măcar să schițeze ultimul volum. 

 

Avea niște notițe făcute pe hârtii, dar pe care le-a pierdut. Și, după ce a terminat ultimul roman, și-a dat seama că acele notițe n-ar fi valorat ”nici cât o ceapă degerată”. 

 

N-ar fi fost nici măcar pe aproape de ce a ieșit. 

 

Asta e ceva ce-mi place mult la Stephen King.  

 

Când mai citeam despre cum scrie el, mărturisea că, dacă vrea să știe cum va arăta o poveste, se apucă să o scrie ca să o descopere. 

 

Și cam aceeași abordare o mai folosesc și eu în texte mai lungi, cum sunt paginile de vânzare. 

 

La început, am o grămadă de informații adunate din research, dar nu știu mare lucru despre cum va arăta textul final. 

 

Iar ca să aflu, mă apuc de scris.  

 

Iau mai multe idei cu potențial și schițez niște variante până când decid care e cea finală. 

 

Iar variantele intermediare nu sunt pierdere de timp. De multe ori am luat fragmente de acolo și i-am propus clientului să le testeze, ca să vedem dacă apare vreo diferență. 

 

Personal, mi se pare mai simplu așa decât să mă pierd prea mult în planificare. 

 

Deci, data viitoare când nu știi cum ai vrea să arate un text, începe să scrii la el.  

 

O să îți vină idei pe loc și, până la final, o să îți dai seama dacă e ce trebuie sau nu. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *