O greșeală din martie pe care o regret și acum

Nu pot să zic că am păstrat evidența numărului de clienți cu care am lucrat până acum. Dar dacă mă iau după contracte, ajung undeva la vreo 40 (plus, minus). 

 

Și dacă sunt niște chestii pe care le-am observat și le folosesc drept KPI încă din primele interacțiuni, sunt următoarele lucruri: 

 

1. Cât de repede îmi trimiți ce am nevoie 

 

Dacă în call îmi spui că îmi trimiți X și Y, dar tu nu mai faci asta nici după o săptămână, cel mai probabil voi fi nevoită să trag de tine.  

 

Sau, n-ai spus toate aspectele importante în call. Sau, ai exagerat problemele tale (că e la modă să te victimizezi și să faci lucrurile mai dramatice decât sunt de fapt).  

 

Indiferent de motiv, eu nu trag de persoanele astea. Din experiența mea, toate colaborările astea fie au fost scurte, fie problematice. 

 

Cei mai buni clienți, cu care lucrez de 2 ani de zile cel puțin, mi-au trimis ce aveam nevoie și din timpul call-ului. Așteptau să le trimit contractul și să începem în forță. 

 

2. Câte colaborări eșuate pe copy ai 

 

Una e să dai de un copywriter care ”nu face treabă, dom’le”. Nu scrie bine, nu știe psihologie, ”textele mele performează mai bine ca ale sale”. 

 

I get it, se întâmplă să mai dai peste persoane cu care nu poți lucra. 

 

Deja când te plângi de 2 copywriteri, hai să spunem că ești ghinionist. Și chiar n-ai nimerit persoana aia cu care să lucrezi și să te înțelegi. 

 

Dar când ai lucrat în ultimul an cu vreo 4 copywriteri, dintre care câțiva destul de buni, și de niciunul n-ai fost mulțumit sau au plecat… problema e în altă parte.  

 

Există unul sau mai multe motive pentru care colaborările nu merg. Și singurul factor care se repetă în cele 4 colaborări eșuate e proiectul și persoana care îl coordonează 🙂 

 

Acum depinde dacă vrei să vezi chestia asta și să te întrebi ce merge greșit.  

 

Sau te porți ca persoana aia care intră în relații toxice, se plânge că ”doar de dobitoci dau, ăsta mi-e norocul”, dar nici nu vrea să se întrebe ce face greșit. 

 

Am avut clienți care au lucrat cu copywriteri și au făcut exact ca victima din relații toxice din primul call (sau după încheierea colaborării). Iar când ajungeai să lucrezi cu ei, îți dădeai seama de ce plecau oamenii, sau de ce nu mergeau lucrurile. 

 

Clienții cu care m-am înțeles cel mai bine, deși mai lucraseră cu alți copywriteri înainte, nu s-au plâns de niciunul. Din contră, au vorbit ok despre ei. 

 

Which brings us to… 

 

3. Dacă postezi un anunț de colaborare în care te plângi și îți arăți frustrările, eu nu mai cred nimic din ce spui acolo 

 

Ăsta e un indicator nou. Până acum n-am făcut asta, ci mai degrabă încercam să-i înțeleg. 

 

Dar, din ce am văzut până acum, antreprenorii maturi nu postează anunțuri în care se plâng că au ghinioane să lucreze cu diferiți prestatori de servicii și nimic nu merge. 

 

Ci încearcă să găsească soluții, nu să-și verse supărările. 

 

Iar dacă tu ești persoana care citește acel anunț și vrei să aplici, gândește-te că peste câteva luni, dacă lucrurile nu merg bine, tu vei fi cel sau cea despre care va posta. Chiar dacă are motive reale, sau nu, să se plângă.  

 

Și dacă se ajunge aici, înseamnă că ai neglijat punctul 2. Am făcut greșeala asta în martie și tare bine era dacă nu-l neglijam.  

 

Dar asta e, cum am zis și ieri, în newsletterul ăsta vorbesc de părțile reale ale copywritingului, cu bune, cu rele. 

 

Și sper ca tu să înveți din greșeala mea și să nu treci cu vederea când un potențial client vorbește nasol de colaboratorii cu care a lucrat. 

 

Pentru că, de cele mai multe ori, adevărul e undeva la mijloc și nu e doar vina lor că antreprenorul e nemulțumit sau se victimează. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *