Discutam cu o prietenă care, săptămâna asta, l-a ajutat pe fratele ei să-și deschidă o mică afacere, un fel de spațiu de joacă și activități pentru copii.
Și cât îmi povestea cu ce se ocupau ei acolo, telefonul îi tot vibra cu mesaje de la părinți care nu găseau sediul.
”Nu înțeleg cum de nu îl găsesc! Dacă pui adresa asta pe maps, e singurul bloc de pe stradă,” ofta ea, în timp ce intra în Google maps și făcea screenshots cu traseul.
”Ai putea să le dai poze cu vederea din satelit, cu blocul și aleea,” i-am propus. ”Fă un chenar în jurul blocului, poate și unde e intrarea, apoi poți pune niște săgeți cu direcții și le trimiți pozele.”
Prietena mea ezita cu telefonul în mână, strângând din buze.
”Nu o să creadă că-mi bat joc de ei și le dau indicații ca la proști, că nu se descurcă?”
”Probabil o să fie mai supărați că se chinuie prea mult să găsească locația, decât că le explici pas cu pas ce au de făcut,” am început să râd, deși înțeleg de ce crede asta.
Și eu am crezut același lucru când făceam materiale de promovare, în care menționam prea în detaliu cum să cumperi/cum să te înscrii.
Mie mi se părea foarte logic. Dar pentru cineva din exterior… nu era așa simplu.
De exemplu, când am făcut textele pentru un webinar, n-am menționat avatarului unde va găsi linkul de conectare.
Și apoi am văzut reply-uri în care oamenii spuneau că n-au primit linkul de participare. De fapt, acel link era în emailul de confirmare – ceva ce mi se părea logic și nu vedeam rostul să o scriu.
Dar era bine dacă o făceam 😅
Sau, când am încercat să oferim opțiunea abonaților să se înscrie doar cu un singur click, oamenii dădeau click de vreo 5-10 ori pe link, pentru că nu primeau instant emailul de confirmare.
Asta pentru că n-am menționat că poate dura până la 10 min să se trimită acel email.
Poate pentru cineva familiar cu domeniul, astea sunt detalii care nu-și au rostul să le menționezi.
Lasă… o să se prindă ei!
Și cine știe, poate o să se prindă.
Dar experiența utilizatorului e mai plăcută când îi spui concret ce să facă, sau ce se va întâmpla.
Un public, care a trecut de n-șpe ori prin proces, cel mai probabil nu va mai citi secțiunea aceea. Și, până acum, n-am primit mesaje în care cineva să fie triggăruit că am explicat prea în amănunt vreun proces de înscriere.
În schimb, pentru cei care nu sunt familiari cu asta, au mai multă siguranță și se pot descurca singuri.
De asta e mai bine să explici prea detaliat o adresă sau un proces, decât să te gândești că-l jignești cu prea multe indicații.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc