Despre clienți cu obiective nerealiste

”Deci, doriți 30 de cursanți noi, din audiență rece, în mai puțin de 15 zile… iar produsul aparține unei nișe aglomerate, cu competitori cunoscuți de mai bine de 10 ani, în contextul în care voi aveți o prezență scăzută online și buget mai mic?” 

 

Asta a fost concluzia unui apel de acum două zile, care m-a lăsat cu o întrebare fără răspuns: 

 

De unde obsesia asta de a vinde direct și cât mai repede unei audiențe reci? 

 

În ultimul an m-am lovit de aceeași situație de 5 ori (sau cel puțin de atât îmi amintesc foarte clar acum). 

 

Înțeleg nevoia de scalare.  

 

Înțeleg când cineva vrea să extindă audiența și de ce ar trebui să o facă. 

 

Dar nu înțeleg cine și de unde a venit cu ideea că, dacă dai drumul la niște reclame către un public rece și faci un webinar, o să ai o prezență de minim 75% și participanții o să arunce cu cardul în tine, nerăbdători să le iei banii. 

 

Poate acum 8-10 ani se întâmpla asta, fiindcă nu era o competiție așa mare ca acum. 

 

Și poate, în prezent, celor ce sunt de 8-10 ani în piață încă le merge această abordare, pentru că au fost activi în acea perioadă, oamenii îi recomandă, și-au construit o comunitate și dai la fiecare colț din online de ei. 

 

Dar când un client abia începe promovarea și pleacă setat cu niște obiective nerealiste…  

 

Mai bine îi spui direct că sunt șanse mici să se întâmple așa, decât să accepți din start proiectul și să existe riscul să se încheie urât. 

 

În funcție de comportamentul său, decizi ce faci mai departe. 

 

Dacă o ține pe a lui, foarte optimist că ce își dorește e super realist, acela ar putea fi un client problemă.  

 

Și mai bine ar fi să spui pass la acel proiect, ca să nu ajungă să dea vina pe tine că nu merg lucrurile așa cum anticipa el/ea. 

 

Dacă înțelege situația și e dispus să-și mai reducă așteptările la ceva realizabil, atunci ai putea lua în calcul acea colaborare. Poate pur și simplu clientul nu știa neapărat ce înseamnă niște rezultate realiste și a crezut că ce-și dorește e ceva normal. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *