M-am uitat aseară la filmul Girl, Interrupted, în care o adolescentă ajunge internată într-un spital de psihiatrie.
Discutând cu colega ei de cameră, care părea că nu are vreo problemă, protagonista o întreabă direct:
”Tu de ce ești aici?”
”Pseudologia fantastica,” e răspunsul colegei.
”Ce-i aia?”
”Sunt o mincinoasă patologică.”
Hmmm… dacă pentru asta se internează în spital, aș mai putea adăuga alte minciuni patologice auzite recent în online.
Doar că pentru astea nu te ridică nimeni de pe scaunul biroului, ca să te închidă într-un salon pentru terapie.
Cam pe toate de mai jos le-am întâlnit mai ales la autori de cursuri online:
1. ”Nu va exista înregistrarea webinarului. Trebuie să vii live.”
Și ziua următoare trimit un email, care începe așa: ”A fost așa fain webinarul încât nu pot să nu-ți trimit înregistrarea.”
Da… pun pariu că acel email a fost scris cu minim 2-3 zile înainte de a avea loc webinarul.
Și aveai în plan să trimiți înregistrarea, chiar dacă îți sărea pisica pe laptop sau se ardea becul în timpul live-ului.
2. ”Dacă nu vii live la webinar, nu vei mai putea să te înscrii niciodată la alte webinarii ținute de mine.”
La asta am râs cu lacrimi.
Nimeni care promovează plătit un webinar nu va risca să blocheze oamenii ce nu vin live. Și să le interzică să vină la altele.
Asta înseamnă că mai bine de jumătate din toți înscrișii, pentru care a plătit, vor fi blocați.
Sunt clienți care se panichează dacă plătesc 2-3 lei în plus per lead. N-ar îndrăzni să aplice avertizarea de mai sus.
3. ”Oferta e valabilă doar până mâine la 23:59.”
Nu toți folosesc asta ca fake scarcity. Sunt persoane care o respectă, se țin de cuvânt cu deadline-ul.
Alții, după încheierea ofertei, trimit alt email de genul: ”Vecinul de pe scară mi-a zis să mai las câteva zile discountul.”
De fapt vecinul n-are nicio treabă cu prelungirea ofertei. Săracul își vedea de viața lui. În schimb, antreprenor a decis asta pentru că nu a avut suficienți înscriși în cursul plătit.
Zic că astea sunt minciuni patologice pentru că foarte mulți le folosesc să crească numărul de oameni ce vin la webinar.
Asta pe lângă alte 10 remindere la fiecare oră până începe live-ul. Și pe email, și prin sms.
Dar tind să cred că există metode puțin mai bune să-ți promovezi oferta, fără să bagi minciunile de mai sus.
Sau, dacă le folosești, măcar ține-te de cuvânt. Și aplică avertizările.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc