Sunt la o cafenea cu o prietenă din facultate care a venit în vizită în oraș.
În timp ce așteptăm să ne aducă chelnerul comanda, începem să discutăm despre ce s-a mai întâmplat în viața noastră din 2021 încoace.
„Să știi că te-aș fi văzut să mergi pe ceva cu scris.”
„Serios? Eu nu m-aș fi văzut făcând asta. De ce zici?” – îi răspund surprinsă.
„Oamenii care citesc vor la un moment dat și să scrie. Iar tu…” – se oprește brusc și lasă propoziția în aer.
„Da? Continuă.”
„Lasă așa, o să râzi. Știu că tu nu crezi în din astea.”
„Promit că nu râd.” – deja curiozitatea mea e la cote maxime. Trebuie să știu continuarea.
„Ești rac și racii sunt firi creative.”
„Oh…”
Cu mult efort mă abțin să nu-mi dau ochii peste cap. Și doar aprob, încurajând-o să-și continue ideea.
Prietena mea e o persoană foarte de treabă. 5 ani am făcut echipă la laboratoare și ne ajutam una pe alta. E una dintre puținele persoane cu care am păstrat legătura după facultate.
Dar știe că nu împart credința ei în horoscop și semne zodiacale.
De fiecare dată când cineva aduce în discuție topicul ăsta, începe o luptă interioară în mine în care încerc să ascult părerea oamenilor, chiar dacă eu nu cred în așa ceva.
Însă, din punct de vedere marketing și psihologic, înțeleg de ce oamenilor le place horoscopul:
1. Vrei să știi ce te așteaptă în viitor.
2. Oamenilor le place să citească lucruri despre ei.
Ambele lucruri se folosesc și în copy în anumite contexte.
Prima abordare o vei vedea în special la sfârșitul anului, când oamenii încep să-și planifice 2024.
Iar a doua variantă o poți întâlni sub mai multe forme:
Clasicul cuțit în rană, în care enumeri toate durerile avatarului tău.
Texte story-based, în care descrii o zi din viața avatarului și cum produsul tău poate schimba ceva în bine.
Sau în care tu ”inviți” avatarul să aveți o discuție, în care îi arăți că îl înțelegi.
Sau îi descrii cum s-ar simți când obține ceva ce-și dorește, cu ajutorul produsului tău.
Astea sunt doar câteva variante. Iar toate se bazează pe același principiu: oamenilor le place să citească lucruri despre ei.
Ca să iasă un text bun bazat pe asta, trebuie să cunoști bine provocările, durerile și dorințele avatarului. Și depinde de tine cât de etic folosești metoda asta.
Deci chiar dacă nu ești fan horoscop, ai ceva lecție de învățat de acolo.
Dacă ai nevoie de ajutor pe un proiect de copy la care lucrezi acum, poți aplica aici pentru consultanță personalizată:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 49 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: horoscop
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”horoscop” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.