Este un citat care mi-a venit în minte săptămâna asta de mai multe ori:
“I’ve learned that people will forget what you said, people will forget what you did, but people will never forget how you made them feel.” (Maya Angelou)
Chiar dacă asta se aplică și în viața personală, vreau acum să discut de partea de freelancing și client work.
Modul în care îți faci clienții să se simtă devine un tatuaj permanent, pe care ți-l pun ei în frunte. Și pe care îl văd la fiecare interacțiune cu tine.
Dacă ți-ai făcut clienții să se simtă fain lucrând cu tine, cu cel mai mare drag te vor recomanda mai departe.
De multe ori îți lasă testimoniale fără să le ceri.
Toate testimonialele mele din portofoliu nu au fost cerute, ci oferite voluntar în discuții cu clienții.
Dacă acel client are mai multe business-uri, îți poate propune să îl ajuți și pe alte proiecte.
În schimb, dacă stai prost la capitolul organizare și iei mai multe proiecte decât poți duce, neglijând clienții actuali, ei vor simți asta.
Sau dacă faci reduceri uriașe doar ca să iei mai mulți clienți, iar clienții actuali te-au plătit prețuri de vreo 10 ori mai mari decât ceri acum… well, îți poți imagina că nu vor fi foarte fericiți.
Și pe motive bine fondate. Nici ție nu ți-ar conveni să te afli în situația aceea.
De asta prefer să mă axez pe clienții existenți. Să le ofer mai mult pentru că lucrează cu mine long-term și să le acord prioritate.
Chiar dacă asta înseamnă să zic nu la proiecte foarte tentante.
În ultimii 2 ani, am avut mai multe avantaje și peace of mind atunci când m-am axat pe proiectele existente, decât să iau cât mai multe proiecte posibile. Sau să accept colaborări care doar m-au ținut pe loc.
Cum îți faci clienții actuali* să se simtă atunci când interacționează cu tine poate decide ce tatuaj pun ei pe tine. Iar comportamentul tău joacă un rol important în alegerea tatuajului.
*vorbim aici de clienți rezonabili, nu toxici. Poți fi și Ogilvy în persoană și tot nemulțumit rămâne un client toxic
Dacă ai nevoie de ajutor pe un proiect de copy la care lucrezi acum, poți aplica aici pentru consultanță personalizată:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 48 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: tatuaj permanent
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești ”tatuaj permanent” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.