Acum câteva zile m-am uitat la The Usual Suspects. Este o fază în film, în care un detectiv vorbește cu un suspect și îi spune:
First day on the job, you know what I learned? How to spot a murderer. Let’s say you arrest three guys for the same killing. You put them all in jail overnight. The next morning, whoever’s sleeping is your man. You see, if you’re guilty, you know you’re caught, you get some rest, you let your guard down.
Îmi place că a menționat first day on the job. Pentru că ăsta e un insight pe care îl poți lua din practică, sau învățând de la cei cu mai multă experiență.
Mă îndoiesc că în cărțile de teorie ar fi găsit asta.
Deși teoria poate fi utilă pe alocuri ca să ai un punct de plecare, insight-urile din practică sunt mult mai valoroase.
Astăzi găsești teorie și informație peste tot. Mai multă decât ai nevoie. Și ChatGPT îți poate da câte informații vrei.
Însă insight-urile pe care le iei din practică nu le găsești peste tot.
De exemplu, în teorie se spune că poți vinde prin copy bun.
Dacă ai emailuri bune. Dacă pui link-urile cât mai sus în email, ”ca să optimizezi textul pentru conversii”. Dacă folosești un titlu bun care să convingă omul să deschidă emailul.
Practic, nu e chiar așa. Depinde foarte mult de listă și interacțiunile trecute.
Poți pune link-ul și în primul rând din email, dar asta nu înseamnă că vor cumpăra 😅
Sau alt lucru din teorie e că ar trebui să trimiți un email pe săptămână.
M-a apucat râsul când cream o automatizare la un client într-un soft de email marketing care a implementat AI și AI-ul îmi sugera să trimit următorul email peste o săptămână.
Atâta timp cât ai emailuri bune, poți trimite mai multe.
Dacă singurul lucru pe care îl comunici pe email sunt cuțite în rană și vânzare agresivă, cel mai probabil oamenii se vor dezabona. Asta dacă nu sunt cumva sadici și le place cum îi faci să se simtă.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc