2 lucruri pe care le-aș face diferit la un email primit în inbox

Ieri am primit un email de la cineva din nișa fitness. Emailul e despre fast food și efectele sale asupra sănătății dacă e consumat on a daily basis.  

 

Iar la final oferă niște alternative sănătoase la mâncăruri tip fast food.  

 

Deși ideea emailului e bună, e o problemă acolo. 

 

Majoritatea oamenilor știu deja că fast food-ul nu este sănătos.  

 

Chiar și oamenii care n-au nicio treabă cu fitness-ul sau mâncatul sănătos au auzit că fast food-ul îți afectează sănătatea.  

 

Poate prima dată când a apărut pe piață nu se știa lucrul ăsta. Dar deja în 2024 nu mai este o informație nouă, care are nevoie de justificări de ce nu e sănătos.  

 

La fel și cu țigările. În 1930 nu exista nicio dovadă că ar fi toxice. În 2024 afli ce efecte nocive au inclusiv de pe pachetele de țigări.  

 

Problema nu e că oamenii nu știu ce efecte nocive au în timp. Problema e că majoritatea nu le conștientizează, sau cred că lor nu li se poate întâmpla. 

 

Poate acum câțiva ani mergea abordarea să enumeri efectele nocive ale fast food-ului. Însă astăzi majoritatea oamenilor le știu, sau chiar au trăit o parte din ele.  

 

Dacă ar fi să scriu un email cu aceeași temă, m-aș baza mai mult pe: 

 

1. Cum descrie avatarul problemele sale, nu pe simptome generale 

 

De exemplu: 

 

Simptom general: mâncarea fast-food provoacă arsuri. 

 

Cum ar descrie o persoană asta: ”Când voiam să dorm, încă simțeam cum plutește mâncarea în stomac. Mă trezeam dimineața la fel de obosit, ca și cum nu am dormit deloc. Aveam gura uscată și din stomac până în gât simțeam o arsură așa nasoală, de nu puteam să vorbesc normal.” 

 

În situații de genul, Reddit și grupurile de Facebook sunt foarte utile pentru research.  

 

2. Poveștile și trăirile clienților existenți ca să ilustrez transformarea before/after.  

 

Așa oamenii se regăsesc în poveștile lor. Le e mai ușor să conștientizeze că, dacă nu fac o schimbare, lucrurile se pot înrăutăți.

 

Și capătă încredere că pot ajunge și ei la rezultate similare cu clienții respectivi.

 

În alte nișe mai restrânse, merge să enumeri direct simptomele.  

 

Dar deja când scrii despre un topic despre care majoritatea oamenilor știu, chiar și cei care nu au treabă cu nișa ta, ar trebui fie să mergi mai specific, fie să arăți un exemplu concret.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *