Am citit ieri un email despre cum să convingi o persoană să-ți citească textul.
Pe scurt:
1. Folosește un titlu care stârnește curiozitatea
2. Intră direct în subiect și taie cuvintele în plus, că altfel pierzi omul.
Dacă mi-ai fi zis asta acum doi ani, cel mai probabil eram 100% de acord.
Astăzi tind să cred că depinde 🙂
1. Dacă vorbim de email, numele senderului e mult mai important decât titlul.
Nu mă refer că trebuie să aibă nume frumos sau 5 emoticoane lângă nume.
Ci, dacă până acum persoana respectivă sau brandul ți-a trimis emailuri faine, pe care vrei să le citești și au content bun, cel mai probabil tu vei deschide emailul fără să ții cont atât de mult de titlu.
Dacă vorbim de o listă unde s-a făcut spam sau cu care nu s-a mai comunicat de mult timp, acolo ai mai mult de lucru.
Și titlurile ar putea ajuta să ”readucă la viață” niște contacte, dacă și oferi content bun în emails. Nu doar pui niște titluri faine și atât.
Dacă vorbim de pagini de vânzare, depinde cui te adresezi.
Dacă vinzi la o comunitate engaged de pe email, pagina de vânzare are strict rolul să-i arate omului ce primește, ce rezultate obține, ce rezultate au obținut alții.
Dacă vinzi la rece… da, titlul, începutul paginii și cum construiești textul până la partea de vânzare contează. Și e nevoie de mai mult efort.
(+ contează și cât costă ce vinzi)
Și bine, mai sunt și alte tipuri de titluri, nu doar pe curiozitate, dar deja ăsta e alt topic.
Așa că n-aș generaliza că fix titlul pe curiozitate makes the text POP.
2. Aici mi-a plăcut că a dat un exemplu de așa da și așa nu, în care diferența era de 8 cuvinte.
Nu știu despre tine, dar dacă vorbim de afaceri cu produse educaționale sau servicii de coaching, psihoterapie, consultanță pe ce vrei tu… eu una n-aș vrea să lucrez cu o persoană nu poate citi un text cu 8 cuvinte în plus 😅
Asta arată ce attention span are și cât de mari sunt șansele să și aplice ceea ce cumpără de la tine.
Sunt cazuri în care textul e mult mai lung decât ar trebui.
O idee de maximum un rând e scrisă într-un paragraf de 6 rânduri. Sau face teasing pe 3 sferturi de text până când finally zice ideea promisă.
Acolo da, persoana care l-a scris ar trebui să învețe să folosească mai puține cuvinte. Și să fie mai directă.
Dar dacă e vorba de un text clar, bine scris, care nu-ți lasă senzația că autorul a avut o limită minimă obligatorie de cuvinte și s-a forțat să o atingă, 8 cuvinte în plus sau în minus nu fac diferența.
Inclusiv în manuscrisul meu am câteva scene la care am depășit limita de cuvinte recomandată, dar editoarea a zis să le las așa pentru că sunt bine scrise și se citesc ușor.
Mai degrabă m-aș axa pe asta într-un text, să fie scris bine.
Dacă e ușor de citit, are sens, ține omul și zice lucruri faine, numărul de cuvinte nu mai e relevant.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc