Încă o rundă de copy nu e content & content nu e copy

Oh boi, here we go again. 

 

Una dintre recomandările primite de la Medium azi este un articol care dezbate diferențele între content writing și copywriting. 

 

Pe scurt: 

 

Content writingul educă. Copywritingul convinge omul să cumpere. 

 

Unul oferă value. Altul se axează pe vânzare. 

 

Unul e sub formă de articole de blog, postări social media, podcast etc. Altul e sub formă de reclame, emailuri și pagini de vânzare. 

 

Recunosc că și eu făceam diferența asta la început.  

 

Când vedeam pe un grup anunțuri de ”caut copywriter” și cereau chestii ce țin de content, I got triggered. Cum doamne feri să ceri unui copywriter să facă un articol de blog? Nu se poate așa ceva. E ca și cum i-ai cere unui neurolog să-ți scoată apendicele. 

 

Acum nu mai cred că cele 2 arii ar trebui delimitate.  

 

Și copy-ul bun are elemente de educație. O idee fascinantă. Ceva ce-ți dă un mindset shift. Poate o informație mai complicată, dar explicată într-un mod atractiv și ușor de înțeles.  

 

După ce citești textul, să simți că ai rămas cu ceva util. 

 

Și content writingul are elemente de copy. Un articol de blog fain sau o postare bună are elemente care îți mențin atenția, te conving să citești următorul paragraf, îți arată ce obții dacă aplici acele informații. Și la final fie are un CTA să te abonezi la newsletter, sau chiar vinde ceva. 

 

Acum un an am citit într-o carte de-a lui Ben Settle un exemplu de scrisoare de vânzare pentru un workshop în nișa dating.  

 

În scrisoare explica super fain și pe înțelesul oricui care n-are treabă cu domeniu medical sau psihologic de ce apare un atașament toxic în relații. Îți oferea informația într-un mod foarte captivant. Și la final vindea acel workshop. 

 

Și sunt multe alte exemple de genul. 

 

Inclusiv în funnelurile de vânzare pe care le fac pentru clienții mei îmbin contentul cu copy.  

 

Vreau ca emailurile alea să aibă minim o idee interesantă pentru audiență, ca să le deschidă și să le citească.  

 

Cine e pregătit să cumpere, o va face. Cine nu, o va face când e pregătit și a avut suficiente interacțiuni cu brandul, ca să aibă încredere în el că-l poate ajuta. 

 

Da, sunt contexte în care trimiți un email strict de vânzare. Cum ar fi ultimul email de vânzare dintr-o campanie, sau chiar și primul în unele cazuri. Pentru că alea de obicei au rol de a anunța ceva nou și de last call. 

 

Dar în majoritatea cazurilor, cele mai bune emailuri pe care le-am scris au îmbinat content și copy.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *