Ce părere ai despre șeful tău?

”Am fost recent la mai multe interviuri de angajare,” îmi spune vărul meu, în timp ce ne plimbăm printr-un parc în București.  

 

Vărul meu e project managerul corporatist clasic. A lucrat toată viața în corporații, îi place să lucreze cu echipe și funcționează doar pe proceduri.  

 

În ultimul timp, firma la care lucrează a început să dea afară oameni, că nu mai merg așa bine lucrurile. Așa că a început să-și caute un loc nou de muncă. 

 

”Și a mers ok?” îl întreb. 

 

”Da, dar tot nu înțeleg cine face întrebările pentru HR. La ultimul loc la care am aplicat, în al treilea interviu, îmi spune tipa că cel din al doilea interviu a fost șeful meu. Apoi m-a întrebat ce părere am despre el.” 

 

”Stai așa,” îl opresc, colțurile gurii mele lansându-se într-un zâmbet. ”Te-a întrebat asta după ce ți-a zis că e șeful tău?” 

 

”Exact,” îmi confirmă, zâmbind. Deja nu mai pot să mă abțin și amândoi izbucnim în hohote de râs, speriind câțiva porumbei din fața noastră. ”Ce crezi că o să-ți răspund la întrebarea asta? E cam nașpa el așa, nu-mi place fața lui. Se putea mai bine. Pot să-l schimb?”  

 

Recunosc că până acum am fost la maximum 3 interviuri de angajare (și sper să rămână așa numărul). 

 

Deși am mai auzit de povești cu HR și întrebări stupide, asta chiar e bună.  

 

Mi-e greu să cred că dacă un viitor angajat vrea acel job, chiar ar spune ceva nasol despre șeful său, dacă nu i-a plăcut de el.  

 

Dar presupun că întrebarea face parte din procedură. Poate chiar are un scop în spate (sau cel puțin sper asta, altfel chiar e stupid). Să analizezi limbajul corpului, să vezi dacă minte sau spune adevărul.  

 

Asta poți ști doar dacă lucrezi în domeniu. Din exterior… e doar o întrebare amuzantă. 

 

La fel se întâmplă și în planificarea unei campanii de promovare. La planificarea unei structuri de sales page. La gândirea unei oferte.  

 

Din exterior poate părea stupidă. Trust me, am văzut oferte pe care le-am respins total de prima dată când am auzit de ele. Mi se părea cea mai stupidă chestie. Dar în interior a avut un scop și a mers chiar bine.  

 

N-ai de unde ști totul dacă nu ai acces la informații din interior. Acelea te ajută să înțelegi mai bine deciziile luate. 

 

De asta sunt sceptică și atunci când aud că un text a performat bine. Pentru că sigur sunt și alți factori din interior care au ajutat la asta, dar care rămân pentru echipa care se ocupă.  

 

Textul singur poate părea banal și crezi că dacă-l replici va merge la fel în orice business.  

 

Nu e chiar așa. Clar au fost și alte motive în spate pentru care a mers. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *