Am făcut o gafă uriașă 😳
În vara 2022, am lucrat cu cineva care avea nevoie de copy pentru website.
După ce am terminat partea de website, m-a întrebat dacă mă ocup și de content.
Și i-am răspuns că da (atunci încă mai ofeream acest serviciu).
M-a rugat să-i trimit planul tarifar pe 3 luni pentru ce are el nevoie.
I-am zis că reveneam în aceeași seară cu planul.
Problema era că ziua aia a fost extreeeem de lungă.
Seara…eram ruptă în două de oboseală. Dar na, am zis că mă ocup și că-l trimit în seara aia.
Am stat să calculez cât ar veni și i-am trimis.
Ziua următoare m-a întrebat Constantin de planul tarifar pe care i l-am trimis clientului.
„Uite aici documentul, poți să te uiți peste el dacă vrei.”
După ce începe el să analizeze planul, începe să se uite confuz la mine.
„Stai așa, n-are cum să fie doar atât. Sigur ai calculat bine?”
Eu 100% convinsă că nu am cum să greșesc niște calcule basic, iau telefonul să refac adunările și…
Îmi dădea de 4 ori mai mult decât i-am trimis clientului 😨
DE 4 ORI MAI MULT!
„Păi și ce faci acum? Îi scrii și îi zici că ai greșit calculele?” – mă întreabă Constantin.
„Nu fac asta…lasă așa. Îmi asum greșeala și rămâne planul pe care l-am trimis.”
Mă durea puțin că trebuia să muncesc pe bani mult mai puțini din cauza unei greșeli tâmpite…Dar asta e.
Data viitoare nu mai fac planuri tarifare când îs prea obosită.
Ai crede că clientul a acceptat planul tarifar, nu? Că ar fi profitat de greșeala mea de mate?
Până la urmă era un preț foarte mic – nici când eram începătoare pe copy nu ceream așa puțin.
Ziua următoare primesc reply de la client. Și acesta…
Încerca să negocieze UN PREȚ MAI MIC 😵
Încerca să obțină un preț mai mic, care deja era de 4 ori mai ieftin decât ar fi fost dacă făceam calculul bun!
Asta a fost ultima dată când am vorbit cu acel client. Nu am nevoie de tipul ăsta de clienți, care negociază doar de dragul negociatului.
Dacă trebuie să negociezi la un preț care era foarte mic în comparație cu munca ce urma să fie depusă…nu merci.
Moral of the story:
1. Nu trimite planuri tarifare când ești rupt în două de oboseală.
2. Nu lua orice client care nu apreciază munca, expertiza și timpul tău. Sau care negociază un preț mai mic când el deja este mic.
Dacă vrei să te abonezi la newsletterul meu zilnic, aici e link-ul: rebelwriter.ro
Înainte să te abonezi, ține cont de 3 chestii:
- Newsletterul este doar pentru copywriteri, content writeri și storytellers.
- Ai 7 zile la dispoziție să treci prin welcome sequence. O poți face acum pe loc, sau în următoarele 7 zile. Altfel you are out.
- Ca să primești secvența de welcome, înainte de toate trebuie să-ți confirmi adresa de email.