Săptămâna trecută am avut un call cu prietenul unui client, care vrea să-l ajut cu un website copy.
Și a zis o chestie interesantă:
”Îmi place ca persoanele cu care lucrez să-și lase o amprentă pe materialele pe care le creează. Să lași ceva specific ție în texte, de exemplu.”
Hmmm… Asta mi se pare cu 2 tăișuri.
Pentru că în copy nu ar trebui să se simtă influențe de la copywriter.
Ci ar trebui să fie specific clientului – vocea clientului/brandului, elemente caracteristice lor. Nu ale copywriterului.
Cam după asta îți dai seama dacă un copywriter știe ce face sau nu.
Dacă scrie ce crede și cum crede el mai bine, atunci nu mai scrie în numele clientului. Scrie în numele copywriterului, ca reprezentant al brandului. Și nu prea vrei asta, ținând cont că nu face parte din brandul tău și poate pleca oricând.
Cum am mai spus în alt email, un copywriter bun ar trebui să aibă tulburare de personalitate multiplă.
Să poată scrie ca și cum ar fi o persoană total diferită, în funcție de proiectul pentru care scrie.
De exemplu, pentru brandul meu scriu cum vezi în emailul ăsta.
La alte proiecte, dacă au cerințe ce țin de brand și ce vor să transmită, le respect.
La clienți scriu după vocea și elementele lor specifice.
Copywriterul e acolo să te ajute să scrii specific ție și brandului tău. Nu cum îi e specific copywriterului în sine.
Dacă nu ai identificat un stil în care vrei să comunici, te poate ajuta să găsești asta. Dacă încă nu știi în ce direcții vrei să comunici, te poate sfătui.
Dar dacă se simte că textul vine de la copywriter, nu din partea clientului, ceva nu-i ok acolo.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc