Mă uitam aseară cu Constantin la un episod din Supernatural.
Și era o scenă la ieșirea dintr-un liceu, cu un personaj important din poveste și o scurtă interacțiune cu altul care, la prima vedere, nu părea să aibă un rol așa wow.
Dacă nu erai foarte atent, ar fi putut să sară neobservat schimbul de replici dintre ei.
Câteva minute mai târziu, acel personaj secundar a fost omorât.
„AHA!” i-am zis lui Constantin, arătând cu degetul pe ecran. „Chiar mă întrebam de ce a inclus interacțiunea aceea scurtă mai devreme pentru că, în mod normal, dacă un personaj nu apare de minim 2-3 ori în poveste, n-are rost să-i dai o linie de dialog. Acum are sens!”
Eram așa entuziasmată că am observat acel detaliu, încât cotrobăiam după telefon ca să notez o scurtă descriere a scenei.
Dar Constantin s-a uitat lung la mine și a început să râdă.
„Îmi place că ești un nerd.”
Okay, poaaaaate uneori analizez anumite chestii puțiiiin cam mult. Puțin, un picuț.
Și-mi place să observ și să includ mici detalii în textele mele, pe care cel mai probabil puțini le-ar observa.
Dar asta e și ideea.
Un ”om de rând” nu e atât de atent la acestea. Nici nu trebuie.
Nu le faci ca ei să le observe și nici nu mă aștept ca vreun client al unei afaceri pe care o promovez să trimită testimoniale gen:
„Băi, așa mișto a fost tranziția de la ideea aia către următorul paragraf! Am citit de mai multe ori și mă surprinde de fiecare dată.
Și variația emoțiilor de la început spre final… mamă, a fost superbă!”
Sincer, în afară de un client care apreciază un copy bun, cei mai mulți cu care lucrez nu sunt atenți la toate astea.
Ei văd imaginea de ansamblu și știu dacă în final le-a plăcut sau nu.
Însă tu, cel care o creezi, e bine să știi ce ai făcut acolo.
Poate ei nu sunt atenți la detalii.
Dar acelea ajută la experiența finală, după care decid dacă le place sau nu și dacă sunt atrași de produs sau nu.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy, email marketing sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc