Cum te aperi de taskuri inutile din ”sclipiri de moment”

În primul an de freelancing, mi s-a întâmplat de mai multe ori să primesc taskuri inutile de făcut. 

 

Prin taskuri inutile mă refer că antreprenorul are o idee genială și mindblowing care trebuie ACUM implementată, altfel pierde trenul. 

 

Îți transmite taskurile și ce are nevoie. 

 

A doua zi entuziasmul mai e acolo, dar mai puțin. 

 

A treia zi iar scade. 

 

Peste o săptămână renunță la idee, iar tu ai muncit pe textele alea degeaba. 

 

Bine, nu-i chiar degeaba, pentru că sunt plătite. A cerut textul, l-ai făcut, a plătit. 

 

Eu asta consider taskuri inutile. Muncă făcută degeaba, chiar dacă e plătită. 

 

La început, nu mă deranja. Eu mi-am făcut treaba, am livrat ce a cerut – e decizia clientului dacă mai face ce și-a propus sau nu. 

 

În al doilea an încă mai aveam situații de genul, dar mai rare.  

 

Am făcut un copy pentru un site care n-a mai fost niciodată lansat.  

 

Am lucrat la 2 funneluri care n-au mai fost folosite pentru că au renunțat la acea idee. 

 

Am făcut scripturi video care n-au fost niciodată filmate, că n-avea timp clienta. 

 

Anul ăsta vreau să reduc cât mai mult posibil taskurile inutile. Pentru că am ajuns în punctul în care nu vreau să mai fac lucruri doar pentru plată, ci vreau să le văd în acțiune. Să pot testa. Să fie folosit ce lucrez.  

 

De asta am început să devin selectivă și pe taskuri, nu doar cu clienții. Mai ales dacă știu că sunt cazuri în care clientul vine cu multe taskuri, dar implementează mai puține. 

 

La taskurile la care am dubii că vor fi implementate, vorbesc cu clientul să fie lăsate la urmă.  

 

Mergem pe cele care par mai importante, iar cele venite ca o sclipire de moment le las acolo la final. Îi dau timp clientului să se răzgândească. 

 

Ăsta e un beneficiu pentru client, pentru că nu plătește pentru ceva ce nu folosește. 

 

Iar eu mă pot axa pe lucruri care contează mai mult. 

 

Momentan nu-ți pot spune dacă merge metoda asta sau nu :))  

 

Pentru că abia am implementat-o după ce a venit un rând de taskuri, dintre care un sfert mă îndoiesc că vor ajunge implementate. 

 

Dar vedem – eu sper că da. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *