Cum să promovezi ceva de care oamenii speră să nu aibă nevoie

”Mulțumim mult pentru ajutor!” îi scriu unui prieten broker, care ne-a ajutat cu asigurările pentru noul apartament — ca să nu ne batem noi capul cu research-ul. 

 

”Cu mult drag! Sa vad ajute, dar sa nu aveti nevoie de ele 😂” 

 

Citind ultimul mesaj de la el, am stat să mă gândesc cât de dificil e să vinzi ceva pentru care plătești lunar/anual o anumită sumă… 

 

Dar pe care speri să nu-l folosești niciodată 😅 

 

E mai degrabă cu scop preventiv (sau, ca în cazul nostru pentru apartament, sunt și obligatorii). 

 

Deși n-am promovat asigurări până acum, am avut clienți care vând servicii medicale axate pe prevenție și, de cele mai multe ori, sunt greu de promovat. 

 

Oamenii vin când deja au o problemă, îi doare ceva și au nevoie de o soluție. Nu ca să prevină problema din start. 

 

De exemplu, mergi la kinetoterapie când te doare spatele și deja ai mici probleme de postură. Nu ca să faci exerciții și să le previi. 

 

Începi să mănânci sănătos fiindcă vrei să slăbești, ai avut probleme cu stomacul, sau te-ai simțit rău câteva zile la rând. Nu ca să previi acele probleme. 

 

De asta, în cazul acestor servicii, în loc să vorbesc strict despre cât de bună e prevenția și ce coșmaruri se pot întâmpla dacă n-ai grijă, foloseam mult poveștile clienților.  

 

În majoritatea video-urilor tip studiu de caz și testimonialelor auzeam: 

 

”Nu m-am gândit că o să ajung în situația asta, dar uite că s-a întâmplat.” 

 

(ceea ce și avatarul își spune: eu nu o să am nevoie sau care-s șansele să mi se întâmple mie?) 

 

”Era mai bine dacă făceam lucrurile astea din timp, ca să evit X.” 

 

”După șocul ăla, mi s-a schimbat viața și am avut mai multă grijă ca să nu mai trec prin asta.” 

 

Împreună cu poveștile lor reale, mesajul avea mai mult impact și era mai credibil decât dacă le vorbeam despre toate lucrurile fictive care s-ar putea întâmpla. 

 

Sau dacă nu aveam studii de caz/testimoniale, căutam online povești reale, pe care oricine le-ar fi putut verifica. 

 

Deci dacă și tu ai clienți care promovează mai mult servicii axate pe prevenție, unghiul ăsta merită încercat.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *