În august 2022 mi-am propus să fac singură un challenge.
Timp de o lună, zilnic, mi-am propus să scriu câte 10 minute pe ceas despre orice idee îmi trecea prin minte, cu privire la copy sau freelancing.
Nu-mi păsa dacă textul era perfect, sau avea fel de fel de probleme.
Ce-mi doream atunci era să-mi vină mai ușor să scriu, ca să nu stau să mă holbez la un Google Docs și să nu știu cum încep — ceea ce era o problemă pentru mine atunci.
De ce 10 minute?
Pentru că e un interval scurt. Practic, n-aveam nicio scuză să nu-l respect :))
Oricine are 10 minute zilnic, fie că vrea să admită sau nu: la rând la supermarket, cât aștepți să fie gata mâncarea, la rând la bancă, în autobuz/tramvai/metrou, înainte să intri într-un call… you get the point.
E un interval prea scurt de timp ca să spui că n-ai putut face asta.
Ăla a fost punctul meu de plecare și de atunci am tot extins perioada.
Asta încearcă și Constantin să facă acum, pentru că vrea să-și lanseze un brand cu plante carnivore pe care îl va promova zilnic.
Și cât discutam despre cum e să scrii zi de zi, m-a întrebat și:
”Cum vii cu idei, sau ce faci dacă nu ai idei? Scrii emailurile în avans pentru zilele în care nu știi ce să scrii?”
Well… personal eu nu le scriu în avans.
În 99% din cazuri sunt scrise fresh, în aceeași dimineață în care le trimit.
1% sunt programate doar în situații de excepție (călătoresc, am un avion dimineață sau dorm în altă parte și nu vreau să fiu oaspetele ăla care se trezește cu noaptea în cap și face zgomot la 6 dimineața).
Dar în rest, multe dintre idei vin pe moment și le scriu atunci.
1. Cum vin cu idei?
Mă gândesc la ce am făcut în ultimul timp și are legătură cu freelancingul, copywritingul.
De preferat să ajute audiența să mă cunoască mai bine: cum văd aceste domenii, cum gândesc în diferite situații și cum am procedat.
Ăsta e avantajul unui brand personal — atâta timp cât faci ceva în domeniul pentru care scrii, îți va fi ușor să vii cu subiecte fiindcă poți vorbi strict din perspectiva și experiența ta.
2. Ce fac dacă nu am idei?
Research.
Fie încerc să-mi amintesc anumite situații din activitatea mea, fie am citit/ascultat ceva interesant, fie caut online idei cu care sunt sau nu de acord.
3. Îmi programez emailurile în avans în caz că nu știu ce să scriu?
Hmmm… nu-mi place să mă gândesc că nu voi avea idei.
Pentru mine scrisul zilnic e ca un antrenament. Și nu mă duc la sală cu gândul că fac azi 3 antrenamente, în caz că n-am chef mâine și poimâine să merg.
De fiecare dată când nu am altceva urgent dimineață încerc să-l scriu pe loc.
E antrenamentul meu, îmi place și-mi ține mintea alertă pentru idei cu potențial să devină emailuri — ceea ce e un skill util pentru un copywriter, mai ales când discută cu clienții și ei spun ceva ce merită menționat în mai multe texte.
Deci dacă și tu vrei să începi să scrii cel puțin mai des decât o faci deja, sper să te ajute ideile de mai sus.
Nu zic că e singura variantă, ci asta a mers la mine și-ți pot arăta dovezi: toate emailurile scrise zilnic de 1 an și jumătate.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc