Ascultam cartea The Emotional Impact (e despre ficțiune și screenwriting) și autorul povestea de o situație cu Stephen King.
Stephen King a scris multe cărți… provocatoare ca să zic așa. Cărțile lui nu-s pentru toată lumea.
Și în toată cariera lui nu a primit hate mail pentru că a scris despre un bărbat care înnebunește și vrea să-și omoare familia.
Nici pentru că a omorât un personaj pe care n-aveai cum să-l urăști (probabil îți este cunoscut filmul Green Mile – după cartea asta e făcut)
Nici pentru că a creat o boală care transformă femeile în ființe nebune, iar bărbații le ardeau de vii.
Nici că a torturat oameni în subsol în cele mai crunte moduri posibile.
Nici pentru că a creat o mașină care omoară și traumatizează oameni.
Nu, cel mai nasol hate mail l-a primit după ce un personaj a omorât un câine într-o carte.
Adică tortura, crimele și uciderile violente sunt ok, dar doar dacă lași câinele în pace.
Just kiddin :))
Nu degeaba există principiul că, dacă vrei să ai un personaj pe care cititorii îl urăsc, fă-l să omoare câinele – personajul fără apărare, care n-are nicio vină în poveste.
Automat o să-l deteste.
Același efect îl poți vedea și când brandurile fac ceva ce se opun valorilor tale.
Dacă ai un brand care te-a atras că folosește ingrediente vegane, dar când vor să extindă aduc și produse ce conțin ingrediente animale, nu prea mai e brandul tău preferat. Face ceva opus la ce scoteau în față la început.
Sau dacă ții la un brand care susține stilul de viață sănătos, dar în paralel vinde fast food sau susține campanii pentru diferite droguri, parcă nu mai respecți la fel de mult afacerea.
De asta e important să ții cont de valorile pe care le promovezi despre afacerea ta și să te ții de ele.
Dacă faci ceva ce se opune la ce ai promovat până în prezent, cam riști să ai același efect de respingere creat de uciderea câinelui.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc