”Nu-i urgent, dar când ai timp, să-mi faci o scurtă descriere a autorului pentru website,” îmi scrie editoarea pe Whapp.
O descriere a autorului… ok. Am făcut multe din astea pentru clienți. Easy peasy, o dau gata în maximum 15 minute.
2 hours later…
”Am nevoie de ajutor să mă descriu, zi ceva despre mine,” îi spun lui Constantin.
”Ce ai până acum?”
”Sunt Elena Petriuc și îmi place să scriu.”
”Ești copywriter, cred că poți mai mult de atât,” îmi reamintește Constantin. Ceva ce am tot încercat să-mi reamintesc și eu în alea două ore :))
Faza asta m-a făcut să-mi înțeleg mai bine clienții. Nu e atât de ușor să faci singur o prezentare bună despre tine.
Când eram în call-uri cu ei și încercam să găsesc idei faine de introdus în copy, mă miram că multe chestii pe care mi le spuneau nu erau pe website.
Iar când îi întrebam de ce nu le-au inclus, răspunsul era cam același: nu credeam că e ceva ce ar trebui menționat.
Acum lucrez cu cineva din nișa de Kineto și a avut mulți clienți de la echipe cunoscute de football. Nicăieri nu menționa asta.
Sau o clientă care avea niște testimoniale așa faine, cu rezultate bune, dar nu menționa nicăieri de ele. Testimonialele erau ascunse într-un folder, pentru că ea nu știa cum să le folosească.
E mai ușor să ajuți pe alții să comunice pentru ei, pentru că vii cu o perspectivă obiectivă din afară. Dar când e vorba să spui singur ceva despre tine, nu e la fel de ușor.
Schimbarea asta de roluri m-a ajutat să-mi înțeleg clienții mai bine.
Și cât de mult contează când cineva din exterior îți spune: ”mamă ce tare-i asta – merge menționat undeva. Și asta putem include în X”
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc