Sunt în afara unui pub cu Constantin, așteptând să înceapă un concert rock. La cât de încărcată a fost luna martie, număram zilele până la concertul ăsta, ca să ieșim, să ne relaxăm și să ascultăm niște muzică bună.
Îmi scot telefonul din buzunar să-mi verific mesajele înainte să-l arunc în geantă, când văd un mesaj mai lung de la un copywriter.
Pe scurt: are de scris un sales page și m-a întrebat dacă am folosit până acum ceva structură a lui Gusten Sun.
And I admit it… n-am auzit în viața mea de asta.
Deși am scris și analizat ceva sales pages, până acum n-am căutat structuri pe care să le urmez.
Am învățat o structură de bază în Elite Copywriter.
Știu ce elemente ar trebui să conțină și am grijă să le includ: promisiune, beneficii, social proof, idei și povești interesante etc.
Diferența stă în execuție. Dar baza e fix aceeași. De acolo mă joc cu elementele în funcție de strategie, stilul de comunicare, cum ajung oamenii pe pagină și cât de creativă sunt.
Atâta timp cât în textul final se leagă paragrafele între ele, are sens, curge natural și conține elementele importante pentru audiență – it’s good to go.
Așa că am căutat de curiozitate structura de care vorbea, să văd ce face diferit.
And guess what: sunt FIX aceleași elemente de bază, prezentată într-o ordine clasică 😅
N-a reinventat roata. Și nici tu nu trebuie să faci asta.
În loc să cauți structuri cu nume fancy, mai bine axează-te pe elementele de bază. De acolo ai multă flexibilitate să te joci cu pagina și să o personalizezi în funcție de strategia de pe proiect.
Tot aici am început să aplic un tip, pe care l-am primit când am scris la primul manuscris: înainte să te apuci de scris, citește o scenă dintr-o carte care îți place foarte mult, ca să ”absorbi” elementele de structură involuntar.
Când lucrezi la un sales page, poți să citești în perioada aceea mai multe pagini de vânzare care îți plac ție (sau clientului), iar structura îți rămâne în minte involuntar. Am încercat asta recent și e ceva ce-ți dă un avânt să începi.
Nu înseamnă că o copiezi sau furi elemente din ea. Ci o citești, ca să înțelegi structura și să-ți poți aranja informațiile să sune natural, ca în exemplu.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc