Agentul imobiliar deschide ușa și intră în apartament, urmată de mine și de Constantin.
Cum intru în apartament, observ că seamănă foarte mult cu vechea mea chirie – apartamentul în care chiar m-am bucurat de viața de studenție, împreună cu 2 prietene apropiate.
„Haideți să vă arăt dormitorul și sufrageria.” spune agentul.
Mergem pe holul scurt înspre dormitor. Camera e mobilată modern, simplist și îți emană o atmosferă cozy și primitoare.
Agentul ne ghidează înspre o sufragerie spațioasă, perfectă pentru serile de boardgames cu prietenii.
Constantin testează canapeaua, în timp ce eu mă uit la rafturile pe care deja le vedeam pline de cărțile mele. Inclusiv biroul din colțul camerei e numai bun pentru cineva care lucrează de acasă.
Apartamentul e ce trebuie, îmi zic în mintea mea.
Însă o voce rațională din capul meu își face apariția și mă împinge să întreb agentul:
„Unde e centrală? N-am văzut-o.”
Fața agentului se încruntă pentru o fracțiune de secundă, apoi zâmbetul larg reapare.
„Din păcate nu are centrală. Dar și eu stau în același bloc și n-am avut nicio problemă cu căldura iarna. Iar facturile chiar sunt mai mici decât la centrală.”
Mă uit la Constantin. Și lui îi place apartamentul la fel de mult cât îmi place și mie.
Dar centrala e o condiție importantă – am stabilit asta dinainte.
„Dacă va fi frig iarna, luăm un calorifer electric.” zice Constantin, în timp ce ne îndreptăm spre hol.
„A, dar este deja calorifer electric aici. În dulapul din sufragerie.” spune agentul.
Oh… deci un apartament care nu are probleme cu căldura are un calorifer electric? Hmmm…
„Ce părere aveți despre apartament? Vreți să facem contractul?”
„Ne mai gândim și până joi vă scrie Constantin.” îi răspund.
Atât de aproape a fost să ne convingă să semnăm.
Personal sunt recunoscătoare că a menționat de caloriferul electric. Dacă nu menționa, probabil am fi făcut o greșeală.
Din toate punctele de vedere apartamentul era ok. Zona faină. Stăteam aproape de niște prieteni. Arăta bine. Aveam sala pe aproape.
Respecta multe lucruri pe care le voiam la o chirie.
Emoțional, ne puteam vedea stând acolo.
Lipsa centralei în schimb a fost o obiecție.
A combătut-o bine, spunând că și el stă în același bloc (și chiar stătea, am aflat ulterior că era adevărat).
Însă ”avantajul” că avem calorifer electric m-a făcut să am dubii cu privire la cât de ok este căldura pe bloc.
Inclusiv eu am avut căldură așa, acasă la părinți.
Și a fost așa cald în casă și deloooc n-am avut probleme cu vecini care nu plăteau facturile. De asta avem 2 calorifere electrice în debara acum.
Moral of the story?
1. Un mic detaliu te poate face să pierzi o vânzare. Chiar și dacă îl prezinți ca ”avantaj”.
2. Omul de vânzare își face treaba. Încearcă să te convingă că X sau Y este opțiunea ideală pentru tine.
Cei care își fac treaba bine, înțeleg că nu e de ajuns să convingi omul emoțional să cumpere.
Ci trebuie să vii și cu lucruri raționale ca să câștigi vânzarea.
Ce putea face mai bine agentul de vânzări era fie să-mi arate niște facturi de la căldură din iarnă (mai ales că stătea în același bloc, era simplu să facă asta). Sau să ne încurajeze să vorbim cu alți vecini din bloc să le cerem o părere.
Cei care nu își fac treaba bine se bazează doar pe emoții și pe jumătăți de adevăr. Iar după se întreabă de ce nimerește cele mai nașpa lead-uri, care nu cumpără.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc
P.S. Asta e ziua 70 din provocarea de 100 de zile în care scriu emailuri derivate din cuvinte și expresii random. Expresia de azi a fost: agent imobiliar
Dacă participi și tu în provocare și vrei să folosești „agent imobiliar” într-un text cu un insight interesant, let me know cum ți s-a părut și cum a ieșit textul.