„Am nevoie de 5-6 emailuri pentru alt business. Mă poți ajuta? Știu că până acum am lucrat pe partea de cursuri, însă dacă ai timp mi-ar plăcea să te ocupi și de asta. Aici ai niște emailuri vechi scrise de mine, vezi ce poți lua de acolo.” - îmi zice un client săptămâna asta.
Intru pe emailurile scrise de client să văd ce pot refolosi, ce rescriu și ce adaug.
Și după ce am văzut emailurile… am rămas mască.
Sunt foarte bine scrise.
Aveau storytelling. Aveau emoție.
Erau bine argumentate. Se regăseau valorile lui personale.
Nu sunau deloc needy cu scarcity peste scarcity și fully charged cu durere și shaming.
Erau plăcut de citit și vânzarea venea foarte natural.
Serios, am văzut copy mai slab și mai forțat la copywriteri 😅
Asta mi-a confirmat că el este genul de client cu care îmi doresc cu adevărat să lucrez.
Înțelege că poți vinde și altfel. Inclusiv el nu vindea violent când își scria singur.
După ce am citit emailurile alea, m-am convins că poate lejer să-și scrie și singur copy-ul.
Bine, a mai ratat o diacritică. A mai scris greșit un cuvânt.
Greșeli care oricum nu contează atât de mult - se pot repara cu ChatGPT.
Dar știu că nu o să-și dorească să-și scrie singur.
Deși clientul face treabă bună pe copy, îi ia mult timp să scrie un text ca emailurile respective. Și îi place să-și folosească timpul pentru alte lucruri.
Practic el respectă toate cerințele pe care le am de la un client cu care vreau să lucrez.
A apelat la un copywriter ca să-și elibereze agenda, să-l ajute să aibă abordări noi în texte și să-și facă viața mai ușoară.
Nu a luat un copywriter ca să-i salveze afacerea. Știe că vânzările sunt team work și vin în timp.
Avem valori similare atât pe partea de business, cât și personale.
Nu e un control freak când vine vorba de delegare și știe când să ceară ajutor.
Săptămâna următoare fac un an de când am început să lucrez în proiectul respectiv.
Tot atunci am renunțat și la cea mai toxică colaborare pe care am avut-o până acum.
Și încă mă gândesc cât de frumoasă poate deveni viața de freelancer când începi să ai criterii bine impuse în privința clienților, sau a oamenilor cu care alegi să lucrezi.
Nu zic că a fost un an perfect și mega chill.
Când lansezi cursuri noi sau ai webinarii la date foarte apropiate, things can get intense.
Dar ăsta a fost anul în care am evoluat cel mai mult, pentru că am avut un exemplu de așa da și un exemplu de așa nu, care m-au convins să fiu mult mai selectivă cu clienții.
De îndată ce-ți dai seama cât de mult ai de câștigat dacă devii mai selectiv cu clienții, o să te întrebi de ce nu ai făcut asta mai devreme.
Și prin câștigat nu mă refer doar financiar.
At one point, you'll realize that money is nothing dacă îți vine să-ți spargi telefonul de fiecare dată când auzi o notificare, nu poți sta cu prietenii fără să tresari când îți vibrează telefonul, sau îți vine să urli după fiecare call cu acel client/colaborator.
So my wish for you e să ai curajul să devii mai selectiv cu clienții. Vei avea mult mai multe de câștigat decât de pierdut.
Iar când găsești acei clienți care îți respectă criteriile, asigură-te că nu faci următoarele greșeli despre care vorbesc în primul meu guest post:
Elena Petriuc
P.S. Dacă ți-a plăcut articolul și ți-ai luat măcar o idee utilă, feel free to share it with others.