Când simți că ceva e off în comunicare

Okay, cafeaua și apa le am la îndemână, deci pot să scriu emailul de azi, îmi zic în mintea mea, după ce deschid un Google Docs.  

 

Uitându-mă la foaia albă, îmi dau seama că e prea liniște în casă. Așa că intru pe YouTube să caut ceva playlist care să mă trezească mai bine.  

 

Cum intru pe site, instant ochii mei se duc către o recomandare, a cărei titlu l-am citit de vreo 4 ori ca să mă asigur că văd bine. 

 

E vorba de un cover AI cu vocea lui Frank Sinatra la piesa Chop Suey de la System of a Down (o trupă heavy metal, cu piese și stil total opus lui Sinatra). 

 

Bineînțeles că am dat să-l ascult, altfel m-ar fi ros curiozitatea toată ziua 😅  

 

Dacă vrei să-l asculți, îl găsești aici. 

 

Și după 2 ascultări și o comparație cu piesa originală… well, coverul e… lemme find the right word… 

 

Sună prea ciudat. Asta vine de la o persoană care ascultă și System of a Down, și Frank Sinatra. 

 

Da, vocea generată de AI după Sinatra sună bine. Nu zic nu. 

 

Instrumentalul e bun. 

 

Dar nu sună deloc a ceva ce ar fi cântat el.  

 

Pur și simplu nu mi-l pot imagina în viață cântând versurile astea:  

 

Grab a brush and put a little make-up, you wanted to 

 

Hide the scars to fade away the shake-up, you wanted to 

 

Why’d you leave the keys upon the table? You wanted to 

 

I don’t think you trust 

 

In my self-righteous suicide 

 

I cry when angels deserve to die 

 

Efectiv nu e ceva ce i-ar fi caracteristic, pentru că el are stilul lui. Și să aud versurile alea cu vocea lui Sinatra e prea ciudat. 

 

Așa cum în muzică fiecare trupă și cântăreț are vocea și stilul lui, la fel e și cu brandurile.  

 

Când un brand folosește un mesaj scris foarte diferit față de stilul lor obișnuit, simți că e ceva off acolo.  

 

Dacă urmărești de mai multe luni un coach empatic în comunicare și orientat înspre pozitiv, iar brusc începe să-și certe audiența și bagă doar cuțite în rană, se simte diferența în comunicare. 

 

Sau invers, dacă cineva are un stil mai realist sau negativ și brusc începe să o dea în pozitivism toxic, din nou te întrebi ce s-a întâmplat acolo și dacă textul e de la aceeași persoană. 

 

Când ai o voce și un stil specific brandului tău, bine dezvoltate, schimbările de genul pot suna ciudat pentru audiența ta. Cum e cu acel cover AI cu vocea lui Sinatra la o piesă heavy metal. 

 

Însă, în unele cazuri, schimbările acestea radicale pot fi bune.  

 

De exemplu, mi-ar plăcea ca ONG-urile care salvează animale, cel puțin cele din Iași, să aibă o comunicare mai axată pe bunăvoință și pe ușurința oamenilor de a ajuta, fără să se implice activ (2-3 click-uri în telefon sunt mai simple decât să faci curat la animale), decât să se axeze mai mult pe vină, ceartă că oamenii nu se implică și poze macabre. Tind să cred că schimbarea asta i-ar ajuta mai mult. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *