Când freelancerul devine pompier și polițist

În august am dat peste o poveste cu un client de-al lui Dan Kennedy, care practic mi-a rămas întipărită în memorie ca un tatuaj.  

 

The story goes like this: 

 

Parthiv, antreprenor la început de drum, merge la un seminar de-al lui Kennedy despre productivitate.  

 

După seminar a spus clar că lucrurile recomandate nu merg la el.  

 

Nu poate să-și blocheze timpul și să nu răspundă instant la mesajele clienților. N-are un nume în industrie și nu-și permite să nu fie disponibil mereu pentru clienți. 

 

Câteva luni mai târziu, Parthiv a ajuns mai stresat și deprimat ca niciodată. Muncea de la 7 dimineața la 10 seara.  

 

Copilul lui a învățat să-l întrebe înainte dacă e ocupat, sau poate vorbi cu el.  

 

Când își dă seama că viața lui a devenit mizerabilă, se duce la un coach și îi explică situația lui.  

 

”Parthiv, dacă te-aș suna și nu ai răspunde, nu m-aș supăra. Vreau doar să revii când poți cu un mesaj sau apel,” îi spune coach-ul. 

 

”Dar dacă e o urgență?” întreabă antreprenorul. 

 

”Dacă e o urgență reală, aș suna la 911. Sigur vor ști ei ce am de făcut. De ce te-aș suna pe tine dacă e o urgență? Tu faci marketing.” 

 

Efectiv când aud de la un client că vorbește de ceva ce trebuie făcut ASAP, rândurile cu bold sunt primele lucruri care-mi vin în minte.  

 

Inclusiv aseară s-a întâmplat asta. 

 

La ora 7 seara, după ce am încheiat munca, am primit un mesaj pe Whapp de la un potențial client (n-a ajuns în stadiul de client, n-am discutat plata și nici contractul), în care îmi cere ASAP să trecem la treabă, că are nevoie de ceva ce arde.  

 

*cracks knuckles* *cracks neck* *gets ready to take a decision* 

 

Mesajul ăla m-a ajutat pe loc să iau o decizie dacă acel potențial client va mai deveni client.  

 

Eu nu lucrez la poliție, salvare sau pompieri să rezolv urgențe ce țin de proasta organizare.  

 

Mai ales că am opțiunea să lucrez cu clienți care nu fac situații din astea. Sau dacă o fac, în situații excepționale, măcar au bunul simț să nu ceară ”hai să trecem la treabă” ca și cum timpul freelancerului i se cuvine. 

 

Poate este o situație excepțională, n-am de unde ști. Însă dacă așa ar începe colaborarea, prefer să nu aflu, când am alte opțiuni care nu cer ASAP timpul meu.  

 

Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Dar dacă trebuie rezolvate acum, cât mai repede, instant, urgent, arde țara, ASAP, nu te pot ajuta. 

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *