Să fii copywriter îți oferă multe avantaje. Și nu mă refer la clasicele avantaje că lucrezi de acasă, ești propriul șef etc.
Ci te ajută să devii sceptic la ce vezi online, ca să nu cumperi lucruri doar pentru că sună bine.
Și îți dau acum niște exemple clare:
Exhibit no. 1:
M-am abonat acum aproape un an la un sender.
În ultimul timp, 5/7 emailuri sunt full scarcity mode. Mesaje din alea cu ultimele locuri, ultima șansă, prinde trenul, că după ce se ocupă locurile închidem programul.
Din octombrie face asta. Acum e martie. Și ceva-mi spune că tot ultimele locuri vor fi și peste alte 2-3 luni 😅
Deci am motive să nu prea cred că acele ultime locuri chiar sunt reale.
Exhibit no. 2:
Am o prietenă din facultate, care vrea să iasă din domeniu. Și mi-a trimis în toamnă un link către ceva curs de marketing, să mă întrebe ce știu despre autor.
The irony face că știam destul de multe despre autor. Și nu lucruri bune. Mostly că face promovare mincinoasă.
Nu-l cunosc personal. N-am cumpărat de la el. Ci din research, postări pe grupuri din domeniu și discuții pe care le-a avut un client cu foști cursanți de-ai persoanei respective, mi-am dat seama că e ceva putred acolo.
Uitându-mă pe sales page, o înțeleg de ce o atrăgea. Spunea tot ce-și dorește o persoană aflată în situația ei să audă.
În final a renunțat la idee. Și a înțeles de ce e bine să faci research mai amănunțit înainte să cumperi un curs.
Exhibit no. 3:
Înainte să mă intru la Școala de Scris ca să învăț cum să scriu o carte fiction, am citit sales page-ul.
Am fost la 2 webinarii.
Am căutat infos de la cursanți.
Dar, fiind vorba de un curs care te învață să faci cărți, am mers mai departe și am cumpărat cărți scrise de cursanți. Așa pot să văd clar cum au aplicat ce au învățat.
Asta m-a convins că e ce am nevoie.
Faptul că m-am documentat mai mult despre curs înainte m-a ajutat să mă înscriu fără niciun dubiu. Chiar și la finalul cursului, încă cred că a fost una dintre cele mai bune decizii de cumpărare pe care le-am luat anul trecut.
Se spune că cei mai dificili pacienți pe care îi are un medic sunt cei din domeniul medical. Pentru că ei știu ce le prescrii, efecte secundare, efecte de consum long term. Sau dacă o dai în bară și prescrii ceva greșit.
Așa e și cu cei din marketing. E mai greu să-i convingi, dar personal o văd ca pe un avantaj.
Pentru afacere: Mai bine un client căruia îi ia mai multe etape până cumpără, decât unul care cumpără de impuls, crede că-i garantezi succesul în viață și pensie în Bali, iar peste o lună renunță și cere refund.
Pentru copywriter: Nu-ți iei țeapă de la niște mesaje frumoase.
Dacă ai nevoie de ajutor pe partea de copy ca să rezolvi anumite probleme de pe proiectul tău, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc