Când diferențiatorul tău te atacă singur

La un moment dat, am colaborat cu cineva care credea că, pentru a se diferenția, trebuia să facă tot ce refuzau competitorii mai mari: 

 

1. Competitorii nu lucrau în weekenduri și nici după 6-7 seara. El îți răspundea și la 11 noaptea dacă îi scriai. 

 

2. Competitorii ofereau servicii mai nișate sau aveau o persoană per serviciu. El se ocupa de toate: de la ads, la făcut website-uri, texte, design, grafice etc. 

 

3. Competitorii doar cereau ce date aveau nevoie de la client. El se loga singur și-și lua toate cele necesare, chiar dacă platformele erau destul de complicate. 

 

După maximum 3 luni, am încheiat-o cu acea persoană și am lucrat cu o parte dintre competitori.  

 

Dacă ar fi să aleg între cele 2 tabere, aș lucra precum competitorii fără să mă gândesc de două ori. 

 

De ce?  

 

Pentru că era un ritm de lucru mult mai bun long term, care nu te făcea să-ți urăști viața. 

 

Îmi imaginez că unii clienți sunt în al nouălea cer că le răspunzi în secunda în care îți scriu.  

 

Sau că o singură persoană le face pe toate și o pot plăti mai puțin, sau că ei nu trebuie să se implice mai deloc. 

 

Dar acest ritm nu-i sustenabil.  

 

Maximum poți duce câteva luni în care ești mai aglomerat, faci mai multe, poate chiar ești în priză de dimineața până seara…  

 

Până când o să cedezi. 

 

Așa că prefer să NU mă diferențiez în stilul ăsta de competitori.  

 

Ci mai degrabă vreau să îmbin un stil de viață cu care sunt mulțumită cu un ritm de lucru potrivit pentru mine. 

 

De exemplu, eu nu vreau să mă mai gândesc la muncă după 7 seara și nu mai răspund la astfel de mesaje până mâine dimineața. 

 

Iar dacă un client îmi cere să-i fac un website, nu mă apuc acum să învăț Figma și WordPress, fiindcă nu mă atrag și n-am nevoie de ele în activitatea mea. 

 

În schimb prefer să mă diferențiez altfel, plusând pe niște lucruri care nu încurajează bad behaviour din partea clienților: 

 

👉 Pot oferi sfaturi pe strategia de marketing sau decizii de business. 

 

👉 Textele sunt scrise de mine, nu de AI. 

 

👉 Mă ocup și de strategie pe partea de email. 

 

👉 Dacă e vorba de o nișă medicală sau sport, am experiență și cunoștințe ce-mi permit să iau proiectul pe loc. 

 

Așa mi-e mult mai simplu să aduc ceva în plus clientului, fără să stau mereu cu ochii pe chat-uri să verific mesajele. 

 

Sau să adaug servicii în plus, pe care nu am de gând să le practic în alte părți. 

 

Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici: 

 

https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta  

 

Elena Petriuc 

Leave a Comment

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *