Weekendul ăsta am început biografia lui Jim McLamore (cel care a co-fondat Burger King).
Și în primele capitole povestea despre cum și-a deschis a doua afacere — un local cu mâncare în Miami.
În decembrie, a fost acolo cu familia în concediu și a observat cât de aglomerată era zona, dar turiștii nu prea aveau așa multe opțiuni de localuri.
Așa că și-a propus să-și deschidă el unul.
Nici n-a ajuns bine acasă, că a început să caute un spațiu de închiriat. Soția a pus locuința lor la vânzare și căuta un apartament în Miami.
Iar undeva prin aprilie și-a deschis localul, pregătit să servească clienții.
Doar că… nu venea niciun client 😬
De ce? Pentru că Jim ”a uitat” să se intereseze puțin mai mult despre oraș.
Dacă ar fi făcut puțin research, ar fi aflat că Miami era un oraș sezonier, iar turiștii veneau acolo doar în decembrie-februarie pentru diferite sporturi.
În restul anului era pustiu.
Moral of the story?
Intuiția te ajută să ”miroși” niște posibilități, sau să fii mai precaut cu privire la ceva.
Dar nu strică să faci o mică verificare rațională înainte să mergi strict pe instinct.
Altfel te trezești că adaugi un serviciu sau te reprofilezi pe ceva ce e ”hot” doar pe moment/în câteva luni din an.
Sau, invers, mergi pe încredere deplină pe un proiect deși instinctul îți zicea că ceva e cam putred acolo.
De exemplu, prin 2023 lucrasem cu un client care, din primul apel, nu mi-a transmis multă încredere.
Așa că am mers pe intuiție și l-am facturat înainte să mă apuc de lucru.
(pe toți clienții mei îi facturez după)
Însă, când făceam contractul și verificam firma, am observat că avea multe pierderi. Nu a avut profit de vreo 5-6 ani într-o nișă în care nu ai cine știe ce cheltuieli/investiții.
Asta mi-a confirmat rațional că aveam motive să n-am încredere în el.
Colaborarea n-a ținut mai mult de o lună.
Iar după câteva săptămâni, unul dintre colaboratorii săi mi-a scris că pe el nu l-a mai plătit de 2 luni.
Intuiția poate să te ajute în multe situații.
Dar înainte să mergi 100% pe ea, nu strică să faci și câteva verificări.
Și viceversa: dacă ai mai multe dovezi raționale în față și totuși ai un ”bad feeling” despre ceva anume, poate că n-ar trebui să-l ignori.
Dacă ai nevoie de ajutor sub formă de consultanță pe partea de copy sau sugestii de îmbunătățit o pagină de vânzare, mă găsești aici:
https://361va7hc15p.typeform.com/consultanta
Elena Petriuc